Selvaag Bolig ASA: Q1 2019: Solgte 270 boliger for 1,32 milliarder kroner

Selvaag Bolig solgte 270 boliger til for 1 320 millioner kroner i første kvartal. Salget var spesielt godt i Oslo-regionen.

– Markedet har vært godt i første kvartal. Vi har opplevd god interesse for boligene vi har hatt i salg i alle markedene vi opererer. Salget har imidlertid vært spesielt godt i Oslo-området og vi har hatt vellykkede salgsstarter i blant annet Asker og Ås, sier administrerende direktør Olav H. Selvaag.

Nettosalget, det vil si salg justert for Selvaag Boligs eierandel i samarbeidsprosjekter, endte på 243 boliger med en samlet verdi på 1 183 millioner kroner. I løpet av kvartalet igangsatte Selvaag Bolig bygging av 97 boliger. 12 boliger ble ferdigstilt og 29 ble overlevert til kjøper. Bruttosalget i kvartalet var på 270 boliger til en samlet verdi av 1 320 millioner kroner. Per 31. mars hadde Selvaag Bolig 1 534 boliger under bygging og 13 ferdigstilte boliger som ikke var solgt.

Nettosalget tilsvarende kvartal i 2018 var 185 boliger med en samlet verdi på 693 millioner kroner, og bruttosalget var 216 boliger for 788 millioner kroner.

Olav H. Selvaag, CEO, Selvaag Bolig ASA
Telefon: +47 901 67 388, e-post: ohs@selvaagbolig.no