Selvaag Bolig ASA: Solgte 192 boliger for 914 millioner kroner i tredje kvartal

Selvaag Bolig solgte 192 boliger for 914 millioner kroner i tredje kvartal. Hittil i år har Selvaag Bolig solgt 739 boliger for til sammen 3 633 millioner kroner.

- Det er god balanse mellom tilbud og etterspørsel og salget har vært godt gjennom kvartalet. Hittil i år har vi solgt boliger for over en milliard kroner mer enn i samme periode i fjor. Markedet har vært spesielt godt i Oslo og kommunene rundt, men vi har også solgt godt blant annet i Tønsberg. Vi forventer ingen vesentlige endringer i markedssituasjonen i fjerde kvartal og vi har attraktive prosjekter i salg i alle markedene vi opererer, sier administrerende direktør Rolf Thorsen.

Nettosalget, justert for Selvaag Boligs andel i samarbeidsprosjekter, endte på 159 boliger for 756 millioner kroner i tredje kvartal. Det ble igangsatt bygging av 174 boliger, ferdigstilt 203 boliger, og overlevert 243 boliger til kjøper. Per 30. september hadde Selvaag Bolig 1 510 boliger under bygging og 34 ferdigstilte boliger som ikke var solgt.

Hittil i år har Selvaag Bolig igangsatt bygging av 582 boliger, ferdigstilt 521 boliger og overlevert 517 boliger til kjøper. Nettosalget hittil i år er 613 boliger for 3 048 millioner kroner.

I tredje kvartal 2018 solgte Selvaag Bolig 182 boliger netto for 771 millioner kroner. Bruttosalget i tredje kvartal 2018 var på 201 boliger for 861 millioner kroner. I løpet av de de tre første kvartalene i 2018 solgte Selvaag Bolig 547 boliger netto for 2 215 millioner kroner. Bruttosalget i samme periode var på 619 boliger for 2 509 millioner kroner.

Rolf Thorsen, CEO, Selvaag Bolig ASA
Telefon: +47 901 19 373, e-post: rt@selvaagbolig.no