• Semantix/

Lars Murman og Anders Uddfors går inn som henholdsvis styreformann og konsernsjef i Semantix

Report this content

Lars Murman har lang erfaring fra bemanningsbransjen der han grunnla det som er Manpower Sverige i dag. Han sitter for tiden i styret i Proffice. Anders Uddfors kommer rett fra stillingen som administrerende direktør i Lindorff Sverige.

– Med min bakgrunn og erfaring føler jeg at jeg har mye å tilføre Semantix. Selskapet står foran en spennende utvikling, og jeg har takket ja til å, i samarbeid med Semantix sin nye eier Litorina, være med på selskapets ekspansjonsplaner. Jeg ser frem til å gjøre Semantix til en av de klare vinnerne i Norden, sier Lars Murman. Semantix har de siste årene vokst seg til Nordens ledende selskap innen kvalifiserte språk- og kommunikasjonstjenester. Semtantix har i sitt nettverk over 6500 språkleverandører over hele verden, og nettverket vokser stadig. Den kommende konsernsjefen for Semantix, Anders Uddfors, kommer rett fra sin stilling som administrerende direktør for inkassoselskapet Lindorff Sverige, der han i seks år bidro til å skape en kraftig vekst i lønnsomheten. Anders har også mange års erfaring fra bemanningsbransjen. – Som vi tidligere har sagt fra Litorinas side, støtter vi fullt ut ledelsens planer for den videre ekspansjonen av Semantix, noe som betyr at vi nå tilfører ressurser for å bistå ledelsen ytterligere. Vi er svært glad for at Lars og Anders nå i sine respektive roller og gjennom sin samlede erfaring vil styrke kompetansen til Semantix ytterligere, sier Lars Verneholt, partner i Litorina. Både Lars Murman og Anders Uddfors vil bidra med de erfaringer som kreves for at vi skal kunne implementere våre vekstplaner for Semantix, som innbefatter så vel videre organisk vekst som oppkjøp, sier Lars Verneholt. – Jeg ser frem til å, sammen med den øvrige nordiske ledelsesgruppen, gå inn i fasen der Semantix skal vokse ytterligere på alle forretningsområder, med Norden som base, avslutter Anders Uddfors, kommende konsernsjef for Semantix. ----------------------------------------------------- Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte: Lars Murman, +46 (0)70-377 44 01, lars.murman@gmail.com Anders Uddfors, +46 (0)70-377 48 04, anders.uddfors@semac.se Lars Verneholt, Litorina, +46 (0)733-86 92 07, lars.verneholt@litorina.se

Tags: