Sergel fremmer innovasjon og bærekraft i Norden

Sergel fremmer innovasjon og bærekraft i Norden og posisjonerer seg som den foretrukne Full-Service Cash Management Partneren i 2024. Med utvidelsen av Connect og en forpliktelse til vitenskapsbaserte mål, viser Sergel lederskap i sømløs tjenestelevering og sosial, økonomisk og miljømessig ansvarlighet.

Når vi reflekterer over hva vi har oppnådd så langt i 2024, er vi glade for å dele de prestasjonene vi har gjort for å posisjonere Sergel som den foretrukne Full-Service Cash Management-partneren i Norden. Vår strategi har vært klar: muliggjøre sømløs tjenestelevering over hele Norden ved å identifisere nøkkelområder for utvikling og fokus. Denne tilnærmingen sikrer at vi ikke bare møter, men overgår markedets krav samtidig som vi fremmer vekstmuligheter og synergi.

Connect, våre meldingstjenester, er satt til å forenkle måten vi kommuniserer på. Connect tilbyr et utvalg av smarte og effektive betalings- og kommunikasjonskanaler for både kunder og ansatte. Tjenestene inkluderer ulike digitale betalingsmetoder og meldingstjenester, fra fakturering til SMS-distribusjon. Etter å ha vært vellykket etablert i det svenske markedet i omtrent et tiår, har Connect nylig blitt implementert i det norske markedet. Snart vil Connect bli implementert i alle de fire nordiske landene, og det vil effektivisere kommunikasjon og transaksjoner, noe som gjør vårt partnerskap enda mer sømløst.

Hos Sergel utvikler vi oss kontinuerlig for å tilby en solid verdiforslag til våre kunder. Fra å optimalisere kundelojalitet til å forbedre kontantstrømmen og minimere kredittap, skinner vårt engasjement og vår forpliktelse gjennom i hver interaksjon.

Innovasjon er kjernen i det vi gjør. For eksempel er vi begeistret for å introdusere enkle kontakt- og betalingsløsninger for våre sluttkunder og utnytte kraften av AI for å drive beslutningshastighet og nøyaktighet. Disse fremskrittene strømlinjeformer ikke bare prosesser, men forbedrer også den generelle kunde- og sluttkundeopplevelsen.

Bærekraft er en grunnleggende del av vår identitet. Vi er stolte av å lede an som de første i vår bransje med å implementere vitenskapsbaserte mål samtidig som vi fremmer finansielle og sosiale bærekrafts initiativer, og etablerer konkrete og målbare mål, samt påfølgende handlinger i våre daglige forretnings- og kommunikasjonsrutiner. Gjennom analyser av klimarisiko og konsekvenser har vi formulert utslippsreduksjonsmål for karbondioksid og jobber systematisk og målrettet for å redusere utslippene.

Vi har nådd en betydelig milepæl da vi har gått fra å være relativt ukjente i markedene til å bli en ettertraktet partner, både lokalt og i hele Norden. Vi er ydmyke over den tilliten våre kunder viser oss, og vi gleder oss til å utdype partnerskapene ytterligere.

Våre dedikerte ansatte er ryggraden i vår suksess. Deres urokkelige engasjement for fortreffelighet sikrer at vi innfrir forventningene. Gjennom selvledelse, endrede arbeidsmetoder og digitalisering som fører til økt produktivitet, er det ikke overraskende at vår Net Promoter Score (NPS), som måler kundelojalitet, konsekvent overstiger +25 på nordisk nivå!

Når vi ser fremover, er vi forpliktet til å drive innovasjon, oppmuntre til samarbeid og levere verdi til våre kunder og sluttkunder. Sammen vil vi fortsette å presse grenser og nå nye høyder.

Klaus Reimer, CEO Sergel Group