Sergel fremskynder AI-utvikling og tar betydelige skritt fremover

Sergel har gjort betydelige fremskritt innen AI og automatisering, og effektivisert kundekommunikasjon gjennom ringerobot. Med interne AI-spesialister styrker Sergel sin posisjon som en utfordrer i bransjen og ser store muligheter for fortsatt digital utvikling og innovasjon.

De siste månedene har Sergel gjort betydelige fremskritt innen AI og utvikling. Sergel er midt i en utviklingsfase for automatisering og AI i meldingshåndtering og samtaler, og ser spent frem til resultater. Målet er å fortsette å utfordre bransjen gjennom digitale fremskritt. Med hjelp fra interne AI-spesialister ser Sergel store muligheter for fremtiden.

Styrke i intern ekspertise
Siden begynnelsen av året har Sergel, med hjelp av sine interne AI-spesialister gjort betydelige fremskritt. Denne interne ekspertisen gjør det mulig for Sergel drive sin egen utvikling og styrke sin posisjon som utfordrer i bransjen. Uavhengighet og intern kompetanse er store fordeler som viser selskapets styrke og ambisjon.

Ringerobot i Finland og Danmark
Et konkret resultat av AI-arbeidet er implementeringen av robotanrop, kjent som ringerobot. Ringerobotene har effektivisert kundekommunikasjonen og vist seg å være et verdifullt verktøy for å forbedre kundeopplevelsen og operasjonell effektivitet.

"Innføringen av robotanrop har vist seg å være en svært kostnadseffektiv løsning for utgående innkreving, spesielt for mindre gjeld der resultatene har vært utmerkede. Denne metoden sparer tid sammenlignet med menneskelig oppringer, og muliggjør over 3600 anrop per time. Sluttkundene kan motta meldingen når som helst og hvor som helst, og ta kontakt med oss hvis de ikke kan besvare vår første oppringing. Det er også en effektiv måte å kommunisere andre saker, som hendelser informasjonsanrop til mange kunder samtidig. Robotanrop tillater rask kampanjebygging, noe som gjør det enkelt å gjennomføre ad hoc ringekampanjer på kort tid. Vi har lagt merke til at flere har en tendens til å betale etter å ha mottatt et anrop, sier Aleksi Pussinen", Team Leader Finland.

For øyeblikket tester Sergel også ringerobot i Norge og Sverige, som snart vil bli tatt i bruk. Innledende tester har allerede vist resultater.

AI er kommet for å bli
"Vi har nå et viktig steg ved å tilby grunnleggende AI-opplæring til våre ansatte. AI er kommet for å bli, og for å sikre vår fortsatte utvikling og kompetanse vil vi tilby opplæring som gir våre ansatte all relevant grunnleggende kunnskap for å håndtere de nye AI-verktøyene og teknologiene", sier Pamela Clark, leder for forretningsutvikling og ansvarlig for AI-initiativet.

Enda bedre kundeservice med AI
Sergel ser for seg en fremtid der AI forbedrer både inkasso og kundekommunikasjon. Ved å analysere kundeadferd og demografi med AI-drevet scoring og intelligens, kan kommunikasjonen tilpasses kundens livsfase og preferanser. Denne differensierte tilnærmingen gjør det mulig for Sergel å møte kundebehov på en enda mer personlig og effektiv måte.

AI-suksesser og fremtidsvisjoner
Med intern AI-ekspertise ser Sergel store muligheter til å utvikle nye løsninger. Selskapets ekspertise og kunnskap innen AI gir det en unik posisjon til å lede bransjeutviklingen. Sergel vil fortsette å utforske hvordan AI kan brukes til å forbedre ikke bare kommunikasjon og ledelse, men også hvordan AI kan bidra til økt lønnsomhet, effektivitet og merverdi i hele selskapet.

AI er fortsatt en del av Sergels daglige drift og strategi, og selskapet er fast bestemt på å fortsette å drive innovasjon og utvikling, og ser frem til å dele flere suksesser og innsikter.