Sergels transformasjonsreise mot innovasjon

Sergel er på en spennende reise mot å bli en ledende innovatør i det nordiske markedet. Vår overgang til å bli nordisk partner innebærer endringer på flere nivåer, inkludert utvikling og innovasjon. Vi har identifisert spesifikke fokusområder for å drive denne strategien fremover.

En sammenhengende nordisk organisasjon
En viktig del av vår strategi er at IT og innovasjon skal være en sentral, nordisk tilpasset funksjon. "Denne funksjonen skal søke synergier, tilby smidighet, sikre utvikling og fremme personlig vekst. Ved å samle kompetanse internt kan vi utnytte medarbeidernes kompetanse best mulig, noe som vil føre til innovative løsninger for våre kunder", sier Niklas Ruus, Chief Technology Officer Group IT i Sergel.

Raske svar på markedsendringer
Hos Sergel streber vi etter å løse våre kunders problemer og være deres foretrukne partner. "Vi ønsker å være i forkant og kunne reagere raskt på markedsendringer, behov og trender. Ved å teste og evaluere nye løsninger jobber vi metodisk for raskt å levere produkter som skaper verdi for våre kunder og øker vår tilpasningsevne", forklarer Niklas Ruus. "Vi har som mål å være en teknologileder og bruke den nyeste teknologien, inkludert AI, for å skape konkurransefortrinn. Ved å bygge våre egne løsninger kan vi raskt tilpasse oss markedets behov".

Forbedret kontantstrøm med strategiske endringer og nytenkning
Niklas Ruus har de siste to årene ledet utviklingsarbeidet innen IT i det svenske markedet, og selskapet har sett positive resultater fra forbedringsarbeidet. "Ved å effektivisere og få inn viktige funksjoner har vi forbedret kontantstrømmen og samtidig endret vår måte å jobbe på for å bli mer innovative. Denne reisen pågår, og vi ser frem til å implementere lignende endringer i hele Norden", sier Ruus.

En sømløs kundeopplevelse
Vi ser et økt behov for nordiske løsninger blant våre kunder og jobber for å skape en sømløs opplevelse på tvers av landegrensene. "Ved å tilby data og input via API kan våre kunder integrere våre tjenester i egne systemer og få tilgang til verdifull informasjon. Dette muliggjør en bedre forståelse av kundeatferdsmønstre og forbedrede konklusjoner gjennom sammenstilling av data", forklarer Niklas Ruus.

Nøkkelen til suksess er smidighet
Sergel har tatt i bruk en mer smidig måte å jobbe på, der selskapet kontinuerlig oppdaterer og forbedrer sine tjenester. "I stedet for å jobbe med store prosjekter som tar lang tid å fullføre, fokuserer vi på å levere verdi til kundene våre raskt. Dette gjør oss mer fleksible og smidige, noe som er avgjørende i dagens skiftende marked. Selv om situasjonen og behovene er forskjellige i ulike land, vil vi koordinere og gjøre dette sammen. Vi skal bruke kompetansen på best mulig måte og jobbe tverrfunksjonelt", sier Niklas Ruus.

Et positivt og støttende arbeidsmiljø åpner for nye muligheter
Vårt mål er å skape et arbeidsmiljø der alle føler seg inkludert og motivert til å bidra til vår felles suksess. "Vi gleder oss til å fortsette denne spennende reisen sammen med våre kunder og ansatte. Jeg er overbevist om at vår nye Nordic Tech-organisasjon vil åpne nye muligheter og suksesser for oss alle", avslutter Niklas Ruus.