SMS-fakturering med Connect: Så enkelt at over 20 % betaler direkte

Connect tilbyr en brukervennlig og effektiv løsning for fakturering via SMS, med over 20 % av kundene som foretar direkte betalinger. Gjennom Mobile Invoice muliggjør tjenesten at kundene raskt og enkelt kan betale fakturaene sine via mobilen, noe som ikke bare forbedrer kundeopplevelsen og styrker kundeforholdene, men også reduserer kredittidene og fremmer miljøvennlig praksis. Med en nordisk utrulling på trappene, arbeider Connect mot å møte ulike selskapers behov ved å tilby smidig og pålitelig SMS-kommunikasjon for betalingsprosesser.

SMS fortsetter å dominere markedet som den rasket voksende kanalen for markedsføring og kommunikasjon, med en imponerende åpningsgrad på 98 %. Det er en figur som ingen andre kanaler kommer i nærheten av. På Sergel Connect, ett forretningsområde innen Sergel Group, tror man sterkt på å effektivisere og forbedre kommunikasjonen rundt betalingsprosesser via SMS. Etter å ha tilbudt tjenesten Mobile Invoice i med suksess i Sverige,  rulles nå tjenesten, og Connects øvrige SMS-tjenester ut i Norge.

Connect støtter betalingsprosesser ved å tilby tjenesten Mobile Invoice, eller mobilfaktura. Tjenesten muliggjør blant annet forskuddsbetaling eller utsending av fakturapåminnelser via SMS, men kan brukes til alle typer fakturering. Mobilfaktura gir kunden muligheten til enkelt og raskt gjennom føre sine betalinger direkte på mobilen med sitt foretrukne betalingsalternativ, med mulighet for sikker pålogging som garanterer at rett person får tilgang til fakturaen. Hele 20 % av de som mottar SMS-faktura betaler direkte. Dette gjør det enklere å betale, men det bidrar også til en positiv kundeopplevelse og styrker kundeforholdet.

Mange opplever det som utfordrende å håndtere betaling av regningene sine, selv om de er villige til å håndtere dem. Ett det store antallet av papirfakturaer med ulike forfallsdatoer, i tillegg til digitale fakturaer via e-post eller digitale postkasser, samt lønninger som utbetales sent i måneden, kan føre til at man glemmer eller mister en regning. Med SMS-faktura er løsningen enkel. Det blir stadig viktigere å tilby kundene smidige løsninger, noe som ikke bare øker sannsynligheten for å motta betaling raskere, men også reduserer kredittidene. Mobilfaktura er også en mer bærekraftig løsning. Ved å redusere bruken av papir og transport bidrar tjenesten til en mer miljøvennlig virksomhet gjennom reduserte utslipp.

Med Mobile Invoice får dere muligheten til å formulere korte meldinger med tydelige handlingsoppfordringer, noe som gir deres kunder mulighet til å håndtere betalinger direkte. Kunden nås hvor som helst, når som helst. Innbetalingen gjøres enkelt via en lenke i SMS-en og med det betalingsalternativet som kunden foretrekker. Statistikken viser at 90 % av mottakerne klikker på lenken innen 45 minutter, noe som understreker effektiviteten av å bruke SMS som en kanal for fakturapåminnelser eller forskuddsbetaling. Dette gir kunden fleksibiliteten til å betale fakturaen direkte, enten man er på vei til jobb, hjemme i sofaen, eller til og med når de er ute å handler. Connect streber etter å imøtekomme ulike målgruppers behov gjennom forebyggende arbeid og fokus på betalingsprosesser, og ser enkelhet som nøkkelen til suksess. Connect fortsetter sitt arbeid for å hjelpe kunder med få flere til å betale. Med SMS-fakturering tar man betalingshåndteringen inn i fremtiden, der smidighet og effektivitet er grunnleggende for en positiv kundeopplevelse.

Utrulling i Norden
Sergel satser stort på utvidelsen til Norden, og Connect starter nå sin nordiske utrulling. Connects tjenester har vært etablert på det svenske markedet i omtrent et tiår og vil nå snart tilbys på det norske markedet. Planen på sikt er å inkludere Danmark og Finland i utrullingen etter hvert. Denne planen gir mulighet til å gradvis introdusere tjenestene i hele Norden og gi markedet den oppmerksomheten den fortjener.

«Utover mobilfakturering kan Connect tilby ulike typer SMS-kommunikasjon, avhengig av kundens ønsker. Dette kan skje enten via et webgrensesnitt eller API, noe som muliggjør direkte kommunikasjon fra deres egne systemer som CRM og faktureringssystem»
Sier David Nilsson, Key Account Manager Sergel Connect.

Les mer her!