Null ulykker i pinsen - presseinvitasjon

Erna Solberg mistet venn og partifelle i trafikkulykke. Nå tenner hun det første lyset for Aksjonen 0 ulykker i pinsen.

Erna Solberg har mistet en venn og partifelle i trafikken. Hun er ikke alene: 1 939 personer ble skadd og 43 drept i årets tre første måneder. Og 14 mennesker omkom på norske veier bare i april i år. Nå nærmer vi oss pinsen, en av årets verste ulykkeshelger. Landsforeningen for Ryggmargsskadde, Sunnaas sykehus HF, Landsforeningen for trafikkskadde og Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund tar initiativet til en landsomfattende aksjon for å øke bevisstheten rundt trafikksikkerhet. Aksjonen 0 ulykker i pinsen oppfordrer folk til å tenne et virtuelt lys langs veien på www.tenkerpådeg.no og den som tenner det første lyset er Høyres partileder Erna Solberg. Velkommen til pressekonferanse på Sunnaas sykehus HF på Nesodden onsdag 19. mai kl. 18.15. Møt Erna Solberg, en trafikkskadd som er i ferd med å kjempe seg tilbake til hverdagen, og fagfolk på Sunnaas sykehus. Vi oppfordrer folk over hele landet til å støtte aksjonen og å sende meldinger til venner og kjente som skal ut i trafikken. Budskapet vil bli spredd via radio, internett, TV og Facebook. Media er en viktig bidragsyter i arbeidet med å få ned ulykkesantallet. Bli med på en dugnad for å forebygge store overskrifter om ulykker i pinsen. Kom på pressekonferansen! For mer informasjon: Kommunikasjonssjef Nina Olkvam, Sunnaas sykehus. Telefon direkte: 66 96 91 30 Mobil: 928 00 646 E-post: nina.olkvam@sunnaas.no

Tags: