Servicegrossistene AS sikrer forlengelse av omfattende Statoil-kontrakt

Report this content

Statoil har valgt å videreføre samarbeidet med Servicegrossistene AS i ytterligere to år. Avtalen har en samlet verdi på cirka 600 millioner kroner.

Servicegrossistene AS og Statoil har samarbeidet helt siden 1986, med unntak av perioden 1998-2002. Partene har hele tiden hatt et felles mål om å utvikle de beste bestillings- og logistikkløsningene for energiselskapet.

- Vi er svært fornøyd med den tilliten Statoil viser oss ved å innløse to opsjoner samtidig. Avtalen gjør at vi kan sørge for at 27 plattformer fra sør til nord får alt de trenger fra matvarer, vaskemidler, papir og hygieneartikler. Servicegrossistene AS opplever en solid utvikling for tiden og det er en tillitserklæring at våre kunder velger å forlenge samarbeidet, sier salgssjef offshore, Stig Kalland, i Servicegrossistene AS.

Vellykket samarbeid

Norges største skipshandler SG Maritim, som er en del av Servicegrossistene, står for leveransen som skal bidra til å dekke cirka 1,4 millioner gjestedøgn på plattformene årlig.

Tildelingen av begge opsjonene samtidig gjør at Servicegrossistene AS og Statoil kan ha fullt fokus på å videreutvikle samarbeidet de neste to årene.

Servicegrossistene AS vant den opprinnelige avtalen i 2012 etter en omfattende anbudskonkurranse med en rekke aktører. Avtalens varighet på tre år, samt opsjoner på ytterligere to år, ble videreført 22.april i år.

De fem lokale grossistene som står bak leveransen er Safari Engros AS (Florø), D. Danielsen AS (Tananger), TP Engros AS (Kristiansund), Eurosupply AS (Bergen) og Paul Nygaard AS (Mosjøen).

- SLUTT -

For ytterligere informasjon kontakt:
Jan van der Burg
Administrerende direktør
+47 976 40 177
jan@sg.no

Om Servicegrossistene AS

Servicegrossistene AS eies av 21 kundeorienterte og lokalt forankrede grossister over hele landet. Selskapet hadde en omsetning på 2,9 milliarder kroner i 2013, og er Norges nest største storhusholdningsaktør etter ASKO (NorgesGruppen). SG Maritim er skipshandlerdelen av Servicegrossistene AS og Norges største. Servicegrossistene AS har kunder av enhver størrelse over hele landet, fra enmannsdrevne kiosker til store, offentlige virksomheter. Våre kunder finnes i servicehandel, hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig/militær sektor og maritim sektor (offshore, supply, skipsfart).

Servicegrossistene AS består av Safari Engros AS (Florø), D. Danielsen AS (Tananger), TP Engros AS (Kristiansund), Eurosupply AS (Bergen), Paul Nygaard AS (Mosjøen), Cater Kongsvinger AS (Kongsvinger), Måkestad Engros Øst AS (Frogner), Cater Mysen AS (Mysen), Cater Drammen AS (Mjøndalen), Willys Engros AS (Larvik, Sunnmøre Engros AS (Ålesund), Haugaland Storhusholdning AS (Haugesund), Måkestad Engros AS (Bergen), Encon AS (Voss), Nær Engros Trondheim AS (Trondheim), Nær Engros Levanger AS (Levanger), Nær Engros AS (Namsos), Arne Sjule AS (Mo i Rana), ServiceNord Engros AS (Harstad), Selboe & Aasebø AS (Finnsnes) og Agder Grossisten AS (Arendal).