Flere farger og større dybde - opplev en detaljrikdom som er bedre enn full HD

I mai kommer Sharps nye Quattron Pro-serie med 2,5 ganger høyere oppløsning enn vanlige skjermer med full HD. Den nye teknikken gjengir over en milliard flere fargenyanser, noe som innebærer bedre detaljrikdom enn full HD.

Uansett om det gjelder actionfilmer, sportsbegivenheter eller dokumentarer, så byr den nye Quattron Pro (UQ10) på flere detaljer og større dybde enn full HD-skjermer.

I tillegg til de røde, grønne og blå subpikslene – som er standard – har Quattron Pro-modellen en ekstra gul piksel som gjør fargene mer naturlige og gir bildet kraftigere farge. Den intelligente teknikken gjør UQ10-serien sikker for fremtiden. Den er for tiden markedets eneste TV med full HD som kan gjengi ultra-HD-innhold (4K).

TV-apparatene er enorme og laget av kvalitetsmaterialer. De passer perfekt inn i dagens hjem, takket være et elegant design og en tynn, lett aluminiumsramme.

Modellene er tilgjengelige i størrelsene 60, 70 og 80 tommer, noe som gjør selv de minste detaljene i bildet synlige og knivskarpe. Når den ikke er i bruk, kan TV-en fungere som en stor bilderamme. Denne funksjonen er miljøvennlig og bruker bare 30–40 W energi (noe som tilsvarer en liten lyspære).

Sharps Quattron Pro-modeller har et bredt tilbud av tilkoblingsmuligheter med tilgang til Aquos Net+, Sharps smart-TV-portal med bedre bildekvalitet enn full HD. Fra våren 2014 blir et bredt utvalg av video-on-demand-tjenester, som f.eks. Netflix, og en rekke gratis TV-kanaler fra hele verden tilgjengelige via Aquos Net+.

Quattron Pro er i salg fra mai 2014.

Spesifikasjoner
  • UQ10-modellene har 2,5 ganger flere subpiksler enn vanlig full HD.
  • Quattron Pros intelligente oppskaleringsteknikk gjengir bildene med en oppløsning opp til 4K.
  • Markedets eneste full HD-TV som i dag kan vise Ultra HD-materiale (4K) i Ultra HD-oppløsning via HDMI.
  • Quattrons firefargeteknikk (RGBY) legger til en gul subpiksel til de vanlige RGB-pikslene.
  • Testet og godkjent av THX Ltd. for THX Display-sertifisering.
  • Et komplett tilkoblingstilbud gjør at TV-en enkelt kan integreres med mobil- og smartenheter.
  • Med Miracast kan bildene enkelt avspeiles fra en smarttelefon eller et nettbrett til den store TV-skjermen.
  • Smarttelefon eller nettbrett kan brukes som fjernkontroll.
  • Netflix nås raskt og enkelt med en egen knapp på fjernkontrollen.
  • Takket være Quattron-teknikken er TV-en ekstremt energibesparende, og alle størrelsene har miljømerket A+.

Anbefalte cirkapriser:
LC-60UQ10EN 19 000 kr
LC-70UQ10EN 27 000 kr
LC-80UQ10EN 55 000 kr

For mer informasjon
Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp Electronics Nordic, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-sjef Sharp Electronics Nordic, +46 70 644 4366, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som en verdensledende pioneer innen LCD og digitale teknologier, fortsetter Sharp å utvikle audiovisuelle-produkter som plasserer kunden i sentrum av opplevelsene. Det er grunnen til at Sharp AQUOS er Europas ledende merkevare innen storskjerm-TV’er, mens Quattron-teknologien leverer mer enn milliard farger for den ultimate seer-opplevelsen. For ytterligere informasjon, vennligst besøk: www.sharp.no