Sharp Europe lanserer endringer i ledelsen

Sharp Electronics Europe Ltd (SEE)​​, den europeiske forretningsenhet i Sharp Corporation, en verdensleder innen skjermteknologi, kunngjorde i dag at som en del av sin pågående omorganisering, Paul Molyneux, selskapets Executive Officer, Chief Operating Officer og Chief Marketing Officer og president i SEE vil forlate selskapet ved utgangen av juni 2014. Molyneux starter i  Sharp i 2004, som førte den britiske virksomheten i rollen som administrerende direktør.

"Jeg setter stor pris på Paul's innsats på vegne av Sharp. Siden 2011 har han ledet den europeiske virksomheten, og det har vært en betydelig transformasjon under hans ledelse, noe som har bidratt til Europa for å levere sin recovery plan", sa Hiroshi Sasaoka, Chief Executive Officer, Europa.

"Paul’s lederegenskaper, integritet og robusthet var veilede Sharp gjennom sin krise. Vår virksomhet i Europa er godt posisjonert for fortsatt lønnsomhet og vekst, mens vi holder refokusering og styrke vår portefølje. Selskapet ønsker å takke Paul for hans lojale tjeneste og sitt engasjement og ønsker ham alt godt for fremtiden."

For mer informasjon
Birgitta Olsson, PR-sjef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 644 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, med hovedkontorer i London, er det europeiske datterselskapet til Japans Sharp Corporation, en verdensledende utvikler og produsent av produkter og kjerneteknologier innen audiovisuell sektor, kommunikasjon, helse, miljø og informasjon. Europa står for en betydelig del av Sharps aktivitet utenfor Japan, og er blant selskapets viktigste markeder. Selskapet har 4200 ansatte på 26 steder rundt i Europa. Mer informasjon finner du på www.sharp.eu.