Sharp kommer med markedets enkleste mikrobølgeovn

Sharps nye mikrobølgeovn R-291BKWE har en smart sensor som måler luftfuktigheten i maten og tilpasser tilberedningstiden automatisk. Nå er det ikke lenger nødvendig å angi vekt, tid eller effekt. Med et tastetrykk blir maten perfekt oppvarmet. Så enkelt er det.

– Mikrobølgeovnen brukes ofte som et supplement i matlagingen, noe som stiller krav til enkel betjening og effektivitet. Sharps nye mikrobølgeovn passer for alle, spesielt sultne barn som kommer hjem fra skolen og eldre som får maten levert, sier Per-Martin Öhman, som er produktsjef i Sharp Electronics (Nordic) AB.

Et stort og tydelig display gjør mikrobølgeovnen praktisk og svært enkel å bruke. Den roterende tallerkenen er litt større enn i vanlige mikrobølgeovner, ettersom volumet er 22 liter.

Frossen mat tines enkelt med "Defrost"-knappen. For hvert trykk økes vekten med 100 gram; eksempelvis fra 200 g til 300 g, og deretter er det bare å starte tiningen.

For å varme én eller flere kopper vann angir man bare hvor mange kopper som skal varmes opp og trykker på Start.

Mikrobølgeovnen er svært enkel å rengjøre, ettersom den ikke har mekaniske knapper som det kan samle seg skitt på. Designet er nøytralt og hvitt med svart front.

Produktoppsummering

• Kapasitet 22 liter
  • Mikrobølgeeffekt 800 watt
  • 4 effektnivåer og 3 automatiske programmer
  • Roterende glasstallerken på 27,2 cm (i diameter)

R-291BKWE kommer allerede i mai og vil ha en anbefalt utsalgspris på ca. 1400 kr.

For mer informasjon
Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp Electronics Nordic, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-sjef Sharp Electronics Nordic, +46 70 644 4366, birgitta.olsson@sharp.eu

Sharp husholdningsprodukter