SHARP UTVIDER MED PROFESJONELLE SKRIVERE FOR DIGITAL PRODUKSJON

Sharp kommer nå med to nye profesjonelle produksjonsskrivere i Pro-serien, MX-6500N og MX-7500N, som gir meget proffe utskrifter i farge- og sort/hvitt. Det tar egne utskrifter til nye høyder med eksepsjonell produktivitet, profesjonelle funksjoner og førsteklasses bildekvalitet og hastigheter opptil 75 ark i minuttet.

Med kapasitet på hele 65 og 75 ark i minuttet, utvider MX-6500N og MX-7500N Sharps produktsortiment i høyvolumsegmentet. De nye modellene er perfekte for "Print-On-Demand"-miljøer, som reprosentraler og interne trykkerier, der produktivitet, konsistent høy bildekvalitet, brukervennlighet og enkel bruk er essensielt.

Pro-serien forsterkes ytterligere av ved valg av printserveren MX-PE10 EFI™ Fiery® Server fra Sharp, som utnytter produksjonssystemets fulle potensial.

MX-6500N og MX-7500N tilbyr allsidig multifunksjonalitet med unike nøkkelfunksjoner som sikrer et konsistent resultat – side etter side, jobb etter jobb – med fantastisk bildekvalitet og høy pålitelighet. Brosjyrer og hefter produserer enkelt og kostnadseffektivt med Sharps unike kant-til-kant-utskriftsfunksjon. MX-6500N og MX-7500N gjør det i tillegg mulig å utnytte flere ulike tilleggsfunksjoner for krevende og profesjonell etterbehandling.

Ved å integrere MX-PE10 Fiery Server med Command WorkStation® administrasjonsgrensesnitt og Sharp 15,4" berøringsskjerm gir svært god kontroll og brukervennlighet. Det fjerner også i prinsippet behovet for flere arbeidsstasjoner. Blant de viktigste kravene i "Print-On-Demand-markedet", er muligheten for å kjøre et bredt spekter av medier med profesjonelle resultater og høy pålitelighet. Ved hjelp av Sharps eksklusive mulighet for luftbasert trippel-papirmating, kan brukerne være trygge på at deres mediekrav blir tilfredsstilt med optimal ytelse og pålitelighet.

– Ettersom bedrifter vil ha kontroll over kostandene, uten å ofre kvaliteten, vil "Print-on-Demand"-markedet fortsatt vokse. Pro-serien er utviklet for å tilfredsstille disse behovene ved å tilby funksjonalitet i produksjonsklassen i eget hus – med multifunksjonsallsidighet, reduserte kostnader og profesjonelle resultater, sier Jonne Zachrisson, som er nordisk produktsjef i Sharp Electronics (Nordic).

Integrasjon

Med MX-PE10 EFI Fiery som tillegg, tilbyr Sharps Pro-serie et fargesystem som gir full integrasjon med den nyeste EFI Fiery Command WorkStation. På den måten kan alle utskriftsjobber administreres direkte på den 15,4" høyoppløselige berøringsskjermen. Den samme skjermen fungerer også som det viktigste betjeningspanelet for pro-serien. Både MX-6500N og MX-7500N kan drives av Fiery MX-PE10 med den nyeste Fiery FS100 Pro-programvaren.

– Denne integrasjonen kombinerer Sharps unike funksjonalitet med EFIs høy-ytelses Fiery-teknologi for en komplett løsning som oppfyller kravene til dagens "Print-On-Demand"-produksjon, sier Jonne Zachrisson.

– EFI er glade for å samarbeide med Sharp om å skape den unike og integrerte arbeidsprosessen som tilbys i Sharps Pro-serie. Brukerne vil oppdage at de kan gjøre mer, på kortere tid, med bedre kvalitet og større pålitelighet ved å integrere den etterprøvde Fiery-teknologien med Sharps nye fargeproduksjonssystem, sier John Henze, Vice President, Fiery Marketing i EFI.

Tilgjengelighet

De nye skriverne, MX-6500N og MX-7500N, er tilgjengelig via autoriserte Sharp-forhandlere og gjennom direktesalg.

For mer informasjon
Jonne Zachrisson, nordisk produktsjef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.se
Herman Lundquist, nordisk markedssjef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 533 90 92 herman.lundquist@sharp.eu

Om Sharps dokumentløsninger