Sharps nye app, Sharp AT TV, hjelper deg å velge riktig størrelse på TVen

Ferske tall viser at mange nordmenn jakter større TVer. Her er hjelpemiddelet som forenkler jakten. Sharp har lansert den første applikasjonen for AR - augmented reality (utvidet virkelighet) som hjelper deg med å velge den perfekte TVen over 50 tommer. Appen kan lastes ned og er gratis. Det vil være et nyttig verktøy spesielt nå når Sharp utvider sitt store sortiment av storformat-TVer. Appen bruker den nyeste AR-teknologien som gjør det mulig for brukere å visualisere en rekke ulike 50-90 tommers AQUOS-modeller i sin egen stue.

Appen er tilgjengelig for både iOS og Android. Det er en enkel og morsom måte å se hvordan ulike skjermstørrelser passer på veggen eller TV-bordet. Brukerne sveiper enkelt mellom modellene, og kan bevege seg rundt i rommet for å se hvordan TVen ser ut fra alle vinkler. I tillegg kan du ta bilder av rommet der det ser ut som om TVen henger på veggen.

– Dagens TVer blir stadig større, og med vår nye app kan du enkelt se hvordan din nye TV harmonerer med hjemmet ditt før du kjøper den. På denne måten kan du på forhånd planlegge hvor du skal plassere den. For å nyte en moderne ultra-tynn og høyoppløst AQUOS LED-TV, kan du sitte så nær som bare 2,5 meter unna, sier Per-Martin Öhman, Nordic Product Manager hos Sharp.

Sharps app tester den optimale avstanden for den valgte storformat-TVen med en avstandsguide, og du kan deretter klikke deg frem til Sharps hjemmeside for å få detaljert produktinformasjon om hver TV-modell.

Sharp AQUOS LE857E-serien gir best bildekvalitet og naturlige farger takket være den tredje generasjonen av Quattron 3D og 800Hz Active Motion-teknologi som bare er tilgjengelig fra Sharp.

Test appen hjemme
Besøk App Store eller Google Play og søk på "SHARP AR TV". Skriv ut TV-markøren og plasser den der du vil at TVen skal stå. Start appen og en TV vil vises på skjermen som om den var faktisk foran deg i rommet. Appen inneholder følgende funksjoner:

• Velg type installasjon (stativ eller veggmontert)
  • Sveip til venstre eller høyre for å endre TV-modell
  • Velg ønsket skjermstørrelse fra 50- til 90-tommers
  • Visualiser den valgte storformat-TVen på rommet ditt og gå rundt å se hvordan TVen ser ut fra alle vinkler
  • Ta bilder av den virtuelle TVen plassert i rommet og skriv ut
  • Klikk videre til Sharps hjemmeside for detaljert produktinformasjon

For mer informasjon
Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp Electronics Nordic, 46 70 513 0514
Birgitta Olsson, PR-sjef Sharp Electronics Nordic, 46 70 644 4366, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Ltd., med hovedkontor i London, er det europeiske datterselskapet til japanske Sharp Corporation, som er en verdensledende innovatør og utvikler av audiovisuelt utstyr samt kommunikasjons-, miljø-, informasjons-, og medisintekniske produkter. Selskapet sysselsetter mer enn 4 200 personer på 26 steder i Europa, med en omsetning i 2012 på 3,5 milliarder dollar. For mer informasjon, se www.sharp.no.