Sharps nye LE751-serie ryster markedet for storformat-TVer

Sharp øker sortimentet av storformat-TVer med den nye smart-TVen AQUOS LC-60LE751 LED. Med 60-tommers sylskarpt bilde, som også kan vise 3D, og toppmoderne slankt design, appellerer Sharps nye tilskudd til et bredt publikum. I serien inngår også 50- og 39-tommersmodeller.

Bedre kontrast med avansert pikselkontroll
LE751-serien har enestående bildekvalitet og myke bevegelser, takket være Sharps egen Active Motion 200Hz-teknologi, som reduserer uskarphet og gjør bevegelser mer naturlige. LC-60LE751 er i tillegg utstyrt med Sharps eget XGEN 3D-panel, som med avansert pikselkontroll gir markedets beste kontrastnivåer og svært lavt energiforbruk i energiklasse A+.

– Hvis du skal oppgradere til storformat-TV er LC-60LE751 perfekt. Den har hele pakken; fantastisk bildekvalitet og 3D, i tillegg til at den samarbeider med smarttelefonen din og den er koblet til internett. Dessuten har den et elegant design, sier Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp.

Styr TVen med mobilen
Med den innebygde AQUOS Net+ nettleseren er internett, sosiale medier, apper og video on demand bare noen få tastetrykk unna. Og med Sharp Smart Remote+ appen kan du egentlig skrote fjernkontrollen til fordel for smarttelefonen. Med et klikk eller sveip bytter du kanal, justerer volumet, setter på pause, spoler, setter i gang opptak og mye mer. Apper og video on demand-tjenester på AQUOS NET+ portalen oppdateres jevnlig og legges inn automatisk.

Sølvfarget og slanket ramme
LE751-serien er sølvfarget, og har en ultratynn ramme på 10mm (15mm for 60-tommersmodellen), og leveres med et åpent metallstativ som skaper en illusjon av at TVen svever. 60-tommersmodellen LC-60LE651 har samme spesifikasjon, men kommer i svart og er klartgjort for wifi. Tilvalg for begge seriene er aktive 3D-briller.

For mer informasjon og bilder
Per-Martin Öhman, nordisk produktsjef i Sharp Electronics Nordic, 46-70-513 0514, birgitta.olsson@sharp.eu
Birgitta Olsson, markedssjef, Sharp Nordic, 46-8-6343674

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Ltd., med hovedkontor i London, er det europeiske datterselskapet til japanske Sharp Corporation, som er en verdensledende innovatør og utvikler av audiovisuelt utstyr samt kommunikasjons-, miljø-, informasjons-, og medisintekniske produkter. Selskapet sysselsetter mer enn 4 200 personer på 26 steder i Europa, med en omsetning i 2012 på 3,5 milliarder dollar. For mer informasjon, se www.sharp.no.