Sharps nye skytjeneste gjør det enklere å samarbeide online

I dag lanserer Sharp Cloud Portal Office – en tjeneste som gjør det enkelt å dele og jobbe med informasjon og dokumenter via kontorskriveren, smarttelefonen, PC-en eller nettbrettet. Cloud Portal Office er utviklet for bedrifter med en bevegelig eller spredt arbeidsstokk, som ønsker å la både medarbeidere og kunder gå inn i fremtiden, ved å jobbe og samarbeide på nett.

Formålet med Cloud Portal Office er å gjøre det enkelt og kjapt å lagre, dele og jobbe med informasjon, uansett hvor man befinner seg. Gjennom tjenesten kan brukeren på en sikker måte lagre og få tilgang til samt arbeide i og skrive ut dokumenter i samarbeid med kollegaer og kunder. Brukeren har tilgang til Cloud Portal Office via mange ulike enheter - PC, smarttelefon og nettbrett samt Sharps multifunksjonssystem og interaktive whiteboards.

– I forbindelse med at vi utviklet Cloud Portal Office så vi på andre lignende tjenester, og kom fram til at det savnes en løsning som bygger bro over gapet mellom kreativitet, tilgjengelighet og produktivitet. Cloud Portal Office kobler sammen mennesker i bedriften med informasjonen de behøver i en skalerbar, sikker og fleksibel løsning. Tjenesten er intuitiv, så hvis du kan surfe på nettet, kan du bruke Cloud Portal Office, sier Daniel Johansson, produktsjef Software & Solutions på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Fleksibelt og kostnadseffektivt for bedrifter
Cloud Portal Office er lett å komme i gang med og bruke. Tjenesten passer spesielt bedrifter med skalerbare arbeidsstyrker som vil kunne legge til eller ta bort brukere etter hvert som antallet medarbeidere varierer og nye prosjekt tilkommer. Det går dessuten fort å legge til kunder og andre eksterne samarbeidsparter, som i enkelte sammenhenger eller begrensede perioder, trenger tilgang til dokumenter og informasjon.

Cloud Portal Office krever ingen direkte investeringer i bedriftens IT-infrastruktur, noe som gjør den både billigere og enklere enn for eksempel en FTP-side eller en VPN-tunnel.

Fokus på sikkerhet og trygghet
For å maksimere sikkerheten arbeider Sharp gjennomgående med markedsledende partnere for lagring av informasjon og brukerdata. Alle data oppbevares i Europa, gjennom Amazon Web Services og Fujitsu Cloud Services høysikkerhetsfasiliteter. Dataene er beskyttet av tilgangskontroll, brannmurer og kryptering.

Brukeren får tilgang til Cloud Portal Office via innloggingsportalen Sharp Cloud Portal. Innloggingsportalen kontrolleres av bedriftens IT-avdeling, noe som ytterligere forbedrer sikkerheten. Når en ansatt slutter eller får en annen rolle kan IT-avdelingen raskt endre tillatelser, legge til og si opp abonnementet på tjenesten eller legge til lagringsplass - alt på en enkel nettside.

Skriv ut fra alle Sharps multifunksjonssystem
Cloud Portal Office har en brukerbasert abonnementsmodell, noe som innebærer at bedriften betaler per bruker, i stedet for at det betales per multifunksjonssystem. Dette innebærer at brukeren kan lagre og skrive ut sine dokumenter gjennom alle skyinnstilte systemer fra Sharp. Cloud Portal Office er standard på mange av Sharps nye multifunksjonsmaskiner.

Slik bruker man Cloud Portal Office i praksis
Eksempel: Et designbyrå med mange ansatte som jobber hjemmefra trenger å kunne dele et stort antall store filer. Kollegaer og kunder må kunne sende skisser, modeller og grafikk mellom seg, og avtaler skal - på en sikker måte - kunne deles med bedriftens økonomiavdeling.

Med Sharps Cloud Portal Office laster byråets designer ned prosjektlederens oppdragsbeskrivelse direkte på PC-en hjemme. Like etter laster designeren opp en skisse som kunden har etterspurt og som det gis tilgang til via en sikker innlogging. Før møtet med kunden sørger prosjektlederen for at kontrakten og fakturaen kan hentes inn og skrives ut via kontorets multifunksjonssystem.

For mer informasjon om Sharp Cloud Portal Office, besøk www.sharp.no.

For mer informasjon
Daniel Johansson, produktsjef Software & Solutions, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 533 90 92, daniel.johansson@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-sjef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp tilbyr kraftfulle og prisbelønnede dokumentsystemer som gir raskere og mer effektive arbeidsmetoder og gjør alle på arbeidsplassen mer produktive. Sharp har alt fra plassbesparende skrivere og kopimaskiner i svarthvitt og farger til allsidige høyhastighets- og multifunksjonssystemer. Sharp Open Systems Architecture (OSA) forvandler multifunksjonssystemer til kraftfulle informasjonsportaler integrert med skyen og forretningsapplikasjoner. Sharp Optimized Services hjelper virksomheter med å oppnå økt kontroll, effektivitet og produktivitet. Sharp Cloud Portal Office er en skytjeneste som gjør det enkelt å dele dokumenter og informasjon og samarbeide online. /This is Why Sharp er den perfekte løsningen for hver arbeidsplass. For mer informasjon, besøk www.sharp.no.