Becker Acroma blir til Sherwin-Williams

Det kjente varemerket Becker Acroma endres nå til Sherwin-Williams™. Dette vil hjelpe strømmen av nye teknologier som kommer fra Sherwin-Williams utviklingsavdelinger over hele verden og gir mer resurser som står bak et felles varemerke, Sherwin-Williams.

I 2010 kjøpte Sherwin-Williams selskapet Becker Acroma – som den gangen var en av verdens ledende produsenter av maling og lakk til treindustrien. Frem til nå har Becker Acroma bestått som varemerke for produkter til treindustrien i Europa.

Daglig leder hos Sherwin-Williams Norway AS: “Sherwin-Williams er en sterk merkevare bygget oppunder innovative teknologier og en stor produktbredde til alle typer overflatebehandling. Vi endrer ikke Becker Acroma produktene, kun navnet, samtidig som vi legger til ytterligere produkter og teknologier som igjen gir våre salgs- og serviceteknikere mulighet til å gi enda bedre service til våre kunder.

Sherwin-Williams har flere sterke merkevarer i Europa og en av våre utfordringer har vært å finne klare separate roller for dem.”

“Med denne endringen har vi nå muligheten til å samle våre nøkkelressurser som F&U og markedsføring, noe som tidligere har vært delt mellom to ulike merkevarer. Over tid vil dette skape en sterk Sherwin-Williams merkevare i Europa” Daglig leder hos Sherwin-Williams.

I følge Dennis Karnstein, Sr. Vice President & General Manager – EMEA: ”Bytte fra Becker Acroma til Sherwin-Williams gjør Sherwin-Williams mer enhetlig globalt. Vi tilbyr allerede Sherwin-Williams produkter innen segmentet for overflatebehandling av metall og plast i Europa og med overgangen fra Becker Acroma til Sherwin-Williams vil vi nå kunne tilby en enhetlig og transparent løsning, spesielt for våre globale kunder”

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Sherwin-Williams Norway AS

Rune Bjørnstad, Daglig leder. Mobil +47 47700436, E-post: rune.bjornstad@sherwin.com

Sherwin-Williams

Daniel Delviken, Senior Marketing Manager Europe Mobile: +46 73 944 70 36 Email: daniel.delviken@sherwin.com

Press contact

Eric Uggla, PR Consultant Mobile: +46 704 15 15 25 Email: eric.uggla@sherwin.com

The Sherwin-Williams Company (SHW), gjennom divisjonen Product Finishes, er ledende innen leveranser til industriell overflatebehandling og leverer lokale tilpassede løsninger innen maling og lakk i en global skala til produsenter og underleverandører. Gjennom dedikerte og dyktige fagfolk som yter enestående kundesupport bringer Sherwin-Williams økt verdi til overflatebehandlingsprosessen gjennom løsninger som teknisk assistanse, tilpassede produkter, farge- og designtjenester samt kompetanse innen prosessforbedringer. Med innovative teknologier innen både våt- og pulverlakkering til tre, metall og plast over seks kontinenter tilbyr Sherwin-Williams en bedre overflate for sine kunder.

For a Better Finish. Ask Sherwin-Williams™.

Om The Sherwin-Williams Company

The Sherwin-Williams company er en global leder i utvikling, produksjon og salg av malingsrelaterte produkter med mer enn 34000 ansatte og salg i over 120 land. Selskapet har over 3950 egeneide butikker, fabrikker, distribusjonssentere og forhandlere over hele verden. Med et årlig salg på over 9,5 milliarder USD, er Sherwin-Williams den største malingsprodusenten i USA og den tredje største i verden.

Tags:

Sitater

Sherwin-Williams er en sterk merkevare bygget oppunder innovative teknologier og en stor produktbredde til alle typer overflatebehandling. Vi endrer ikke Becker Acroma produktene, kun navnet, samtidig som vi legger til ytterligere produkter og teknologier som igjen gir våre salgs- og serviceteknikere mulighet til å gi enda bedre service til våre kunder. Sherwin-Williams har flere sterke merkevarer i Europa og en av våre utfordringer har vært å finne klare separate roller for dem
Rune Bjørnstad, Daglig leder hos Sherwin-Williams Norway AS
Rune Bjørnstad, Daglig leder hos Sherwin-Williams Norway AS