Nytt kjøpesenter åpner dørene i Kiellands Hus i Oslo

Et topp moderne kjøpesenteret åpner denne uken i Kiellands Hus. Først ut er kjøpesenterets største butikk, ICA Supermarked på 2000 kvadratmeter og med 10 000 varelinjer, som åpner 27. april. Dagen etter åpner elektronikkjeden SIBA sin syvende butikk i Norge med 82 åpningstilbud.

Sentralt beliggende på Alexander Kiellands plass ligger Kiellands Hus som består av både boligkompleks og kjøpesenter. Området har fått et skikkelig ansiktsløft de siste årene og stilrene Kiellands Hus er siste tilskudd på stammen. ICA Supermarked i Kiellands Hus bygger på ICAs konsept Effektiv MatMarked (EMM) med flotte ferskvarepunkter og 10 000 varelinjer med rom for lokale tilpasninger. Stikkord for konseptet er effektiv drift og effektiv handel. - Hensikten er å tilby kundene våre en butikk som er effektiv på drift, men som likevel har et bredt vareutvalg. Vi har sett et behov for en butikk som ICA Supermarked i strøket og får en variert kundekrets med ulike behov, sier kjedesjef for ICA Supermarked, Rino Segerblad. Åpningen i Kiellands Hus er nummer 70 i rekken. Det åpnes ytterligere 6-7 ICA Supermarkeder i løpet av resten av 2006. Den svenske elektronikkjeden SIBA legger også opp til en åpningsoffensiv i Norge i 2006. - Med det nye butikken, som er kjedens syvende i Norge, tar vi neste skritt i ekspansjonen på det norske markedet. Nå kan vi presse prisene ytterligere gjennom å utfordre de eksisterende aktørene på alvor, sier Fabian Bengtsson, administrerende direktør i SIBA. I 2006 fortsetter vi vår ekspansjon i Norge. I høst åpnes ytterligere en butikk i Trondheim og en tredje butikk er også planlagt. SIBA kombinerer et bredt sortiment av velkjente merkeprodukter med de laveste prisene innen elektronikk. Områdene er Radio & TV, Data & Telefoni og Kjøkken & Vask. Konsernet arbeider med to varemerker; SIBA og ComputerCity som retter seg både mot forbruker- og bedriftsmarkedet. ICA og SIBA gleder seg til å åpne butikker denne uken i Oslos mest moderne og stilsikre kjøpesenter. Fakta Alexander Kiellands Hus: Moderne nærsenter med spennende innredning. Store leietagere som; ICA, SIBA, Statoil, Narvesen mfl. Nærsenteret er en del av bygg som også vil inneholde bensinstasjon samt 225 leiligheter. Beliggenhet i krysset Uelandsgate/Waldemar Thranesgate. Totalareal: 29 158,7 BTA.