SIBA fortsetter den norske offensive - Elektronikkjeden åpner to nye varehus før jul - Med de nye varehusene kan vi utfordre de etablerte kjedene på alvor, sier Bengt Bengtsson, konsernsjef i SIBA. For noen uker siden kom beskjeden om at SIBA åpner et nytt varehus i Trondheim. Nå kan Bengt Bengtsson avsløre at den svenske hjemelektronikkjeden skal åpne enda et varehus før jul. - Det nye varehuset kommer til å åpne i Liertoppen Kjøpesenter, sydvest for Oslo. Det er et veldig flott og etablert kjøpesenter som stadig øker, sier Bengt Bengtsson. Med de nye varehusene vil SIBA nå få fire varehus i Norge. I tillegg selger også SIBA hjemelektronikk via internett på www.siba.no. SIBA vil fortsette ekspansjonen og regner nå med å kunne utfordre de eksisterende billigkjedene på alvor. - Det finnes et fåtall dominerende kjeder innen hjemelektronikk i Oslo. For å kunne tilfredsstille kundene bedre, trengs flere aktører i markedet. Da kan prisene presses og evnen til å kunne tilby god og rask service blir avgjørende for hvor kunden ønsker å handle, mener Bengt Bengtsson. Mer om SIBA SIBA kombinerer et bredt sortiment av velkjente merkeprodukter med de laveste prisene innen hjemelektronikk. Områdene er Radio & TV, Data & Telefoni og Kjøkken & Vask. Konsernet arbeider med to varemerker; SIBA og ComputerCity som retter seg mot både forbruker- og bedriftsmarkedet. I Norge har konsernet i dag to SIBA-varehus og to varehus under varemerket ComputerCity. SIBA er også aktive innen e-handel på www.siba.no og www.computercity.no. SIBA ble grunnlagt i 1951 i Gøteborg. Konsernet omsatte for 3,6 milliarder svenske kroner i virksomhetsåret 2002/2003. Svenskeide SIBA er en av Nordens største og hurtigst voksende aktører innen hjemelektronikk med 51 varehus i Sverige, Norge og Danmark. Mer informasjon: Johanna Eurén, Informationsansvarig SIBA: 0046 704 500 113 Mer om SIBA SIBA kombinerer et bredt sortiment av velkjente merkeprodukter med de laveste prisene innen hjemelektronikk. Områdene er Radio & TV, Data & Telefoni og Kjøkken & Vask. Konsernet arbeider med to varemerker; SIBA og ComputerCity som retter seg mot både forbruker- og bedriftsmarkedet. I Norge har konsernet i dag to SIBA-varehus og to varehus under varemerket ComputerCity. SIBA er også aktive innen e-handel på www.siba.no og www.computercity.no. SIBA ble grunnlagt i 1951 i Gøteborg. Konsernet omsatte for 3,6 milliarder svenske kroner i virksomhetsåret 2002/2003. Svenskeide SIBA er en av Nordens største og hurtigst voksende aktører innen hjemelektronikk med 51 varehus i Sverige, Norge og Danmark. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/15/20041015BIT21120/wkr0001.pdf SIBA fortsetter den norske offensive http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/15/20041015BIT21120/bild.html Bilde