SIBA øker takten på ekspansjonen i Norge - Elektronikkjeden åpner ytterligere ett varehus i Olso

Den svenske elektronikkjeden SIBA legger opp til et enda mer offensivt angrepsspill på det norske markedet. Fredag den 28. april åpner konsernets 57. butikk på Alexander Kiellands Hus i Sentrum av Oslo. Ytterligere to varehus åpner i løpet av 2006.

- Med den nye butikken tar vi neste skritt i ekspansjonen på det norske markedet. Nå kan vi presse prisene ytterligere gjennom å utfordre de eksisterende aktørene på alvor, sier Fabian Bengtsson, administrerende direktør i SIBA. I 2006 fortsetter vi vår ekspansjon i Norge. I høst åpnes ytterligere en butikk i Trondheim og en tredje butikk er også planlagt. SIBA, som er en av Nordens ledende kjeder innen elektronikk, gikk inn i det norske markedet i år 2000. Nå åpnes den syvende norske butikken på Alexander Kiellands Plass i kjøpesenteret Kiellands Hus i Oslo City og 18 nye arbeidsplasser har blitt skapt. – Vi vurderer dette som en av de beste beliggenhetene i Oslo, sier Fabian Bengtsson, administrerende direktør i SIBA. Ved å komplettere SIBA-butikken på Furuset, kan vi nå hele Oslomarkedet, sier Fabian Bengtsson. Markedet i Oslo og resten av Norge preges av to meget dominerende aktører. - Konkurransen er for dårlig og det går utover kundene. Både priser, utvalg og service vil lide når det finnes for få aktører. Vi skal utfordre de eksisterende billigkjedene både med lave priser og ved å tilby bedre service og veiledning, uttaler Fabian Bengtsson.