Lettere og smidigere lodding

- Ny Turbojet fra Sievert

Nye Turbojet fra svenske Sievert AB, som er utviklet for yrkesbrukere som lodder metall, er 50 prosent lettere enn sin forgjenger. Mulighetene for å komme til er også blitt forbedret ved at brenneren nå kan stilles i alle retninger. Brenneren har syklonflamme, en roterende flamme som svøper seg rundt rørene, noe som gir en ekstra jevn varmefordeling. Det, sammen med en innebygd trykkregulator, gjør at nye Turbojet passer utmerket til både hard- og myklodding.

Sievert ABs Turbojet leveres i to utførelser, en standardmodell med en enkel syklonbrenner og en med doble brennere, Turbojet Twin. Begge modellene er utstyrt med svivelkoplinger, som gjør det mulig å rotere brenneren 360 grader. Turbojet Twin har et ekstra svivelpunkt, som dessuten gjør det mulig å rotere flammen og tilpasse den til arbeidsstykket.

Sikkerhet er alltid høyt prioritert når Sievert utvikler nye varmeverktøy og Turbojet er intet unntak.

–     Vi har bygd inn et nyutviklet, dobbelt gasstoppsystem, for å minimere faren for lekkasje, sier Mikael Brelin, adm. direktør hos Sievert AB.

Syklonflamme med stor kapasitet
Sieverts Turbojet har en innebygd trykkregulator, justerbar opp til 3,5 bar, som gir stor kapasitet samtidig som syklonflammen blir kompakt og stabil. Dette betyr at nye Turbojet passer godt til både myk- og hardlodding på ulike typer metaller og rør med en diameter opp til 25 millimeter (1 tomme).

Hendene fri
Turbojet er tilpasset håndfritt arbeid, der den plasseres stående ved siden av arbeidsstykket som skal varmes opp. Den bevegelige syklonbrenneren gjør det enkelt å rette inn flammen før loddearbeidet påbegynnes. Det gir brukeren frie hender til å utføre arbeidet sitt.

Vekten er blitt redusert med 50 prosent ved at ventilhuset nå fremstilles i aluminium, samtidig som syklonbrenneren er fremstilt i rustfritt stål. Dette betyr bedre ergonomi for yrkesbrukeren. Den automatiske Piezo-tenningen forenkler også bruken.

Mikael Brelin avslutter:

–     Vi har en verdensomspennende organisasjon og et nært samarbeid med yrkesbrukere, som vi vet setter pris på våre kvalitetsprodukter. Det gjør at vi er sikre på at vår nye Turbojet kommer til å bli verdsatt av profesjonelle verden rundt.

Nye Turbojet er utviklet for å nå ut på verdensmarkedet og leveres med både europeisk og amerikansk tilkobling til gassbeholderen. For beste kapasitet skal den alltid brukes sammen med Sieverts gassbeholdere MAPP, Ultramapp eller Propan.

For mer informasjon, kontakt:

Sievert i Norge
Bernt Steen
E-post: bernt.steen@sievert.se

Om Sievert AB

Sievert AB er en av verdens ledende produsenter av el- propandrevne varmeverktøye for proffer. Utviklingen av konsernets produkter foregår i nært samarbeid med kunder og samarbeidspartnere. Sieverts varmeverktøy og tilbehør brukes av profesjonelle brukere over hele verden.

Sievert AB er en komplett leverandør av varmeverktøy og vil alltid være den samarbeidspartner som trengs, for at konsernets kunder skal få best mulig framgang i sitt arbeid. Kundene finnes innen flere forskjellige bransjer som blant annet bygge-, anleggs-, kraft-, telecom- og VVS-industrien.

Forretningsideen er like enkel som selvfølgelig – å utvikle, produsere og levere innovative og kvalitetsfulle verktøy og verktøysystemer til alle typer glødende og varmende arbeidsoppgaver. Bedriftens produkter skal alltid være enkle å bruke og å gjøre arbeidet lettere i hverdagen. Samtidig skal de være ledende både ergonomisk og teknologisk.

Sievert AB ble grunnlagt allerede i 1882 og er i dag et konsern med flere utenlandske datterselskaper og salg i mer enn 60 land på 5 kontinenter. Virksomheten ledes fra hovedkontoret i Stockholm.

Sitater

Mikael Brelin, adm. direktør hos Sievert AB