Nytt utvalg av pressruller med kulelagre for taktekkere

Report this content

Sievert lanserer et nytt utvalg av pressruller som i første rekke vender seg til profesjonelle taktekkere. De nye pressrullene har kulelagre og ergonomiske håndtak i tre. Rullene finnes i flere ulike modeller, tilpasset arbeider for både varm og kald sammenklebing av ulike tettesjikt, som eksempelvis takmembran.

De nye pressrullene brukes når takmembran skal sammenklebes ved hjelp av håndsveising, eksempelvis med Sieverts varmluftapparater. Men det kan også dreie seg om membran som kaldklebes med ulike typer lim.

- En korrekt sveiset takmembran er alfa og omega for takets totale tetthet, sier Mikael Brelin, adm. direktør hos Sievert AB. For å oppnå optimalt resultat ved håndsveising, kreves at det brukes riktig type pressrulle. Og ulike membraner og sveisemetoder krever sine spesielle ruller.

Elleve produktmedlemmer
Derfor finnes Sieverts ruller, produsert i Tyskland, i flere ulike størrelser og i materialer som silikon, stål og PTFE-plast. Totalt finnes det elleve ulike modeller i det nye utvalget, der også en sammenklebingstester inngår.

Håndtaket i tre er ergonomisk utformet, slik at taktekkeren enkelt oppnår ønsket arbeidstrykk ved sammenklebingen. Innebygde kulelagre gjør at rullen løper lett over arbeidsflaten, samtidig som trykkrullens levetid maksimeres.

- Det store utvalget pressruller i den nye produktfamilien gjør at vi alltid kan tilby et utvalg av høyeste kvalitet, helt etter taktekkerens ønsker, sier Mikael Brelin.

Pressrullene i silikon leveres i tre ulike bredder, 28, 45 og 90 millimeter. Dessuten kan mellomstørrelsen fås med et 45 graders vinklet håndtak. Kraftige pressruller i stål beregnet for tykkere materialer leveres i to størrelser, 40 og 60 millimeter. Pressrullene i PTFE-plast er beregnet for overlappsveising av TPO, FPO og lignende materialer. Pressrullene har en diameter på 33 millimeter.

I utvalget inngår også to pressruller i metall, henholdsvis messing, for arbeid ved hjørner og kanter. Disse ruller brukes også til gulvarbeid.

For mer informasjon, kontakt:
Sievert i Norge
Bernt Steen
E-post: bernt.steen@sievert.se
Telefon: +47 9719 1616

www.sievert.se

Om Sievert AB
Sievert AB er en av verdens ledende produsenter av el- propandrevne varmeverktøye for proffer. Utviklingen av konsernets produkter foregår i nært samarbeid med kunder og samarbeidspartnere. Sieverts varmeverktøy og tilbehør brukes av profesjonelle brukere over hele verden.

Sievert AB er en komplett leverandør av varmeverktøy og vil alltid være den samarbeidspartner som trengs, for at konsernets kunder skal få best mulig framgang i sitt arbeid. Kundene finnes innen flere forskjellige bransjer som blant annet bygge-, anleggs-, kraft-, telecom- og VVS-industrien.

Forretningsideen er like enkel som selvfølgelig – å utvikle, produsere og levere innovative og kvalitetsfulle verktøy og verktøysystemer til alle typer glødende og varmende arbeidsoppgaver. Bedriftens produkter skal alltid være enkle å bruke og å gjøre arbeidet lettere i hverdagen. Samtidig skal de være ledende både ergonomisk og teknologisk.

Sievert AB ble grunnlagt allerede i 1882 og er i dag et konsern med flere utenlandske datterselskaper og salg i mer enn 60 land på 5 kontinenter. Virksomheten ledes fra hovedkontoret i Stockholm.

Tags: