Grønt lys for fripoliser

Report this content

Livsforsikringsselskapet Silver har fått konsesjon av Finansdepartementet: Grønt lys for fripoliser (1. juli 2005) Finansdepartementet har nå gitt livsforsikringsselskapet Silver konsesjon som det første rene fripoliseselskapet i Norge. - Vi mener at de fleste fripolise-eiere vil få bedre vekstvilkår og høyere avkastning enn hva de har fått frem til i dag. De siste 20 årene har fripolisene i snitt fått en avkastning som ikke engang har klart å matche en gjennomsnittlig høyrentekonto. Endelig har vi fått tillatelse til å tilby et nytt og bedre alternativ, sier administrerende direktør Mikkel A. Berg i Silver. Silver er dermed det første nye livsforsikringsselskapet i Norge på flere tiår Og det første nye alternativet for fripolise-eierne noensinne. - At vi nå får innvilget konsesjon er en milepæl for selskapet, men først og fremst for landets 600.000 fripolise-eiere, sier Berg. Allerede i dag kan interesserte kunder registrere sin interesse på Silvers nettsider. Berg tar sikte på at Silver i er full virksomhet i løpet av sommeren. I mellomtiden er alle fremtidige kunder velkomne til å lese mer om selskapet på nettsiden www.fripolisen.no. Her kan kundene også registrere sin interesse, slik at Silver kan ta kontakt så snart de har noe nytt å meddele. De nye reglene om flytting av forsikringsavtaler legger enda bedre til rette for at kundene nå selv kan velge hvem du ønsker skal forvalte dine fripoliser. Fripolise-eiere kan fritt flytte sine fripoliser, og det nesten kostnadsfritt. - Som kunde og fripolise-eier fortjener du å selv kunne velge hvem som forvalter dine fripoliser. Og du fortjener høyest mulig avkastning på pengene dine. Vår oppgave er å forvalte og administrere dine fripoliser på en måte som skal påse at du som kunde får utbetalt høyere pensjoner enn hva du ville ha fått i de øvrige livsforsikringsselskapene. Derfor har vi spesialisert oss på fripolisersier Mikkel Berg. For ytterligere informasjon kontakt Mikkel A. Berg, administrerende direktør, tlf.: 480 84 991 _______________________________________________________________________________________________________ Om Silver Gjennom nettsiden www.fripolisen.no tilbyr livsforsikringsselskapet Silver et nytt og bedre alternativ for forvaltning av fripoliser. Gjennom fornuftig forvaltning og bransjens beste kompetanse, står Silver i en unik situasjon for å forvalte kundenes pensjonspenger fra tidligere arbeidsforhold på en måte som gir høyere avkastning enn ved dagens alternativer. Bak Silver står solide investorer som Grieg International, Norsk Hydros Pensjonskasse, Selvaag Gruppen, og Åge Westbø hos Stavanger Fondsforvaltning ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=112438&fn=wkr0007.pdf