Oppsiktsvekkende godt båtsalg og: Besøkstallene opp ca. 15% for Sjøen for alle

Report this content

Oppsiktsvekkende godt båtsalg og: Besøkstallene opp ca. 15% for Sjøen for alle PRESSEMELDING Sjøen for alle rundet søndag av årets messe i Lillestrøm. Besøkstallene var opp ca 15 prosent til 65.187, mot fjorårets 56.891. Stor aktivitetshall, publikumskonkurranse og god markedsføring er blant suksessfaktorene. Flere dager hadde messen over 10.000 besøkende, hvilket det ikke har vært tidligere. Utstillerne rapporterer også om meget godt salg og mange båtfrelste har kjøpt utstyr for vårpussen. - Sjøen for alle er for mange startskuddet på årets båtsesong og ut i fra de signalene vi får på messen går vi et stort båtår i møte. Mange er på jakt etter ny båt, men mange kikker også etter utstyr, råd og vink til båtpussen. Vi går mot lysere tider og en ny båtsesong og det gleder vi oss til sier Erlend Prytz, administrerende direktør i NORBOAT Norges Båtbransjeforbund. Noen nøkkeltall: Ø Det rapporteres om særdeles godt salg. Ø DUUS Trading har solgt flere IBIZA båter enn noen gang tidligere. Ø Bavaria Importøren Lunde Båt har solgt 16 seilbåter og 13 motorbåter per lørdag 20. mars. Ø Nidelv har solgt 20 båter per 20. mars. Oppsiktsvekkende godt båtsalg Det rapporteres om meget godt salg av alle båttyper, flere fabrikker og importører har nå lange leveringstider, men forhandlerne har fremdeles båter på lager så det er håp om ny båt til sommeren. Stor entusiasme for aktivitetshallen Barn og ungdom har seilt med Optimist joller og prøvekjørt små elektriske småjoller på Sjøen for alle havet (et over 300 kvadratmeter stort basseng). - Det har vært en enorm interesse for dette og vi har sett flere barnefamilier på messen enn på lenge, sier messesjef Aud Høva. Vi har hatt god hjelp fra Redningsselskapet og Kongelig Norsk Seilforening til å organisere dette for oss på en utmerket måte. Sjøen for alle havet har gitt besøkende en god mulighet til å prøve seg på sjøen og vi har hatt vindkanoner som har gitt oss god vind i seilene. For mer informasjon kontakt: Aud Høva (23 08 62 83) eller Erlend Prytz (23 08 62 84) Besøk oss også på www.norboat.no. Her finner du mer informasjon. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no