Aksjespillet på iPhone – lær aksjehandel i ferien

Skandiabanken satser videre på folkelig aksjeopplæring, og har nå lansert det populære Aksjespillet på Facebook som egen app til iPhone. Uten å risikere egen sparepenger kan du nå teste dine evner i aksjemarkedet mens du slapper av i ferien.

Se info og skjermbilder her: http://itunes.apple.com/no/app/aksjespillet/id444924188?mt=8

Underholdende og sosial folkeopplæring

Etter stor suksess på Facebook satser Skandiabanken videre på folkelig aksjeopplæring. Banken har nettopp lansert Aksjequiz i samarbeid med AksjeNorge og Oslo Børs, og er nå ute med iPhone app for Aksjespillet.

- Aksjehandel er jo egentlig som et spill der du satser penger på om verdien av et selskap på børsen kommer til å gå opp eller ned. Men siden det er en risiko og handle med ekte penger var det mange som etterlyste en ufarlig måte å teste aksjehandel på. Et sosialt aksjespill med fiktive penger og reelle aksjekurser ble svaret, og det har virkelig vært en overveldende respons, sier informasjonssjef i Skandiabanken Johnny Anderson.

Spillet er gratis og en trenger ikke å være kunde i banken for å spille. App’en er synkronisert med Aksjespillet på Facebook og er tilgjengelig for alle med Facebook-konto. Konseptet er enkelt. Det handler om å kjøpe og selge aksjer til reelle kurser fra Oslo Børs med fiktive penger. Avkastningen i spillet er den samme som ved aksjehandel i virkeligheten. Spillerne kan også følge med på rankinglister, og se hvordan de ligger an i forhold til sine Facebook-venner og andre spillere.

Hva vet egentlig de proffe om aksjehandel?

I samarbeid med AksjeNorge og Oslo Børs har banken nå lansert  et nytt avansert Aksjequiz i spillet på Facebook. Her kan også de som har litt fartstid og kunnskap om aksjehandel sjekke sitt reelle kunnskapsnivå: http://apps.facebook.com/aksjespill/Home/Quiz

Snart 50.000 installeringer på Facebook - nysatsning på mobilen

Siden lansering av spillet på Facebook høsten 2010 har over 47.000 brukere innstallert Aksjespillet på Facebook. I de mest aktive periodene har det vært foretatt 12-15.000 handler per dag i spillet. Antall handler ville slik utgjort nærmere 20 % av antall transaksjoner på Oslo børs.

- iPhone brukere er overrepresentert med over 85% andel av trafikken når det gjelder bruk av våre mobile banktjenester, og derfor har vi prioritert denne plattformen som vår neste satsning for spillet. Når vi nå tester ut spillet på mobil blir det ekstra interessant å se om iPhone app’en for spillet vil ha like stor suksess, og om aktiviteten kan måle seg med det vi har sett på Facebook, sier informasjonssjef Johnny Anderson

Med aksjespillet på mobilen vil det også bli enklere å følge med i spillet for de som i en arbeidssituasjon ikke har tilgang til pc eller Facebook på jobben.

Premiering i spillet:

- De som oppnår høyest prosentvis avkastning hver måned vinner kr. 10.000,- i ekte penger.

- Andreplassen hver måned vinner kr. 6000,-

- Tredjeplassen hver måned vinner kr. 4000,-

- Spilleren med høyest avkastning totalt ved slutten av året vinner kr 100.000,-

Les mer og finn lenker til iPhone app og Aksjespillet på Facebook her