Ny responsiv mobilbank – nå enklere og raskere

Skandiabanken har lansert ny mobilbank som etter hvert også vil ta over som bankens nye nettbank. Banken har vektlagt enkelhet og det å gi en god brukeropplevelse på alle mobiler, nettbrett eller pc’er som kundene velger å bruke. Samtidig lanseres også en ny app med enklere innlogging.

Med ny mobilbank får kundene nå tilgang til de mest brukte banktjenestene i en helt ny design. Nettsidene tilpasser seg den skjermstørrelsen som benyttes for å gi den beste brukeropplevelsen. Det betyr at mobilbanken fungerer like godt både på mobil, nettbrett og pc.

Den nye mobilbanken er første steget mot en total fornyelse av nettbanken. Etter hvert vil kundene finne alle funksjonene de kjenner fra dagens nettbank på den nye plattformen.

-
Vi har lenge sett frem til å lansere den nye mobilbanken, og det er gøy å se at de første tilbakemeldingene er så positive. Mange engasjerte kunder har også deltatt i hyppige brukertester og gitt mange gode innspill underveis, så dette er resultatet av et stort engasjement både i banken og hos kundene, sier Johnny Anderson leder for Marked & Kommunikasjon i Skandiabanken.

-
Vår nye mobilbank er også første smakebit av det nye grafiske uttrykket til Skandiabanken som etter hvert kommer til å prege oss i alle kanaler. Gjennom det neste året har vi ambisjoner om å fornye oss, bli litt sprekere og levere enda bedre på brukeropplevelse, noe som skal komme alle kundene våre til gode, sier Johnny Anderson.

Se den nye responsive mobilbanken: https://skandiabanken.no/beta

Ny app med enklere innlogging

I tillegg til ny responsiv mobilbank har banken også lansert en ny app med enklere innlogging. Med den nye appen kan kunden logge inn på et blunk ved hjelp av en selvvalgt pin-kode på 4–8 sifre. Selv med forenklet innlogging får kundene full tilgang til alle de mest brukte banktjenestene, raskere og enklere enn før.

Sikkerheten er ivaretatt.
For å aktivere appen må kunden først bekrefte sin identitet ved å benytte BankID på mobil eller vanlig innlogging med nettbankpassord. Deretter må kunden legge inn en 10-sifret aktiveringskode, som sendes til kundens mobil. Når kunden har aktivert løsningen, kan enkel innlogging med selvvalgt pin-kode benyttes i appen, og kunden får da full tilgang til alle funksjoner. Appen er da bundet til kundens mobile enhet. For å logge inn, må man både ha tilgang til enheten hvor appen er installert og ha kjennskap til pin-koden.

Appen er foreløpig tilgjengelig for iPhone og iPad. En versjon for Android er underveis, med planlagt lansering i august.

Se video som forklarer aktivering av app: https://skandiabanken.no/hjem/mobile-tjenester/appen/ Alternativ link til video: http://vimeo.com/98117343

App Store: https://itunes.apple.com/no/app/Skandiabanken-Mobilbank/id380663360?mt=8

I den nye mobilbanken kan kundene enkelt utføre de mest vanlige banktjenestene:

• Sjekke saldo og kontoutskrift
  • Betale regninger
  • Overføre penger til andre, eller mellom egne kontoer
  • Favorittside for mest brukte kontoer eller produkter
  • Se forfallsregister
  • Godkjenne eFaktura
  • Sette og endre regionsperre på kortet
  • Hente PIN-kode til kort

Aksjehandel er neste tjeneste ut i den nye mobilbanken, med planlagt lansering i august. Til da kan mobil aksjehandel fortsatt nås via gammel mobilbank på m.skandiabanken.no