Skandiabanken får kredittrating A3

Kredittratingbyrået Moody’s har etter en evalueringsprosess tildelt Skandiabanken AB kredittvurderingen A3 med stabile utsikter.

– Vi er glade for at Moody’s har vurdert Skandiabanken som en bank på privatkundemarkedet med lav risiko og meget høy kredittverdighet. Kredittratingen gir oss bedre muligheter til å evaluere våre framtidige finansieringsmuligheter og styrke vår finansielle fleksibilitet, sier Øyvind Thomassen, nordisk leder for Skandiabanken AB.

Bilde av Øyvind Thomassen

Informasjonssjef, Johnny Anderson | Mobil 932 40 192

Skandia har gitt folk økonomisk trygghet i mer enn 150 år - gjennom tider med krig og kriser, fra det lokale jordbrukssamfunnet til den globale trådløse kommunikasjonskulturen. Dette betyr at Skandia har en lang, stolt tradisjon av pionerånd, produktutvikling og samfunnsengasjement. I dag er vi en ledende global leverandør av løsninger for økonomisk trygghet og langsiktig sparing. Vi er en del av Old Mutual-konsernet som har hovedkontor i London og 54 000 ansatte i 34 land verden rundt. Lær mer på www.skandia.se.