Skandiabanken med nytt rentekutt

For andre gang på 30 dager kutter Skandiabanken renten, og setter ned boliglånsrenten med inntil 0,25 prosentpoeng. Beste lånerente blir nå på 3,50 % effektiv rente. Endringen gjøres for å styrke bankens konkurransekraft og skjer som følge av nedgangen i prisen på penger i markedet.

For nye lån gjelder nye rentebetingelser fra og med torsdag 29. mars 2012. For eksisterende lån, kreditter og innskudd vil nye rentebetingelser gjelde fra og med mandag 29. mai 2012, etter to måneders varslingsfrist.

Renteendringen betyr enda gunstigere vilkår for bankens lånekunder. Skandiabankens beste lånerente blir nå på 3,50 % effektiv rente og tilbys alle kunder.
Dette er andre gang Skandiabanken setter ned renten på 30 dager. Forrige rentekutt ble gjennomført den 28. februar, og har allerede resultert i en dobling av antall refinansieringer og flytt av lån fra andre banker siste måned.

- Med en dobling i antall søknader om refinansiering den siste tiden, ser vi at stadig flere med boliglån i tradisjonelle banker oppdager at de selv kan refinansiere på nett, noe som er bra for konkurransen. Her har både Finansportalen og endring i bankbransjen bidratt. Det handler faktisk kun om å fylle inn en søknad, så ordner den nye banken resten, uansett hvor man ønsker å flytte lånet, sier informasjonssjef i Skandiabanken Johnny Anderson

Nye rentesatser blir som følger:

Kategori Ny eff. rente Endring
Boliglån 75 % > 2 mill 3,50 % - 0,25
Boliglån 85 % > 2 mill 3,75 % - 0,25
Boliglån 75 % < 2 mill 3,80 % - 0,20
Boliglån 85 % < 2mill 4,05 % - 0,20
Boligkreditt 75 % 3,80 % - 0,20
Grønt billån 75 % 4,90 % - 0,20
Grønt billån 100 % 6,30 % - 0,20
Billån 75 % 5,25 % - 0,20
Billån 100 % 6,75 % - 0,20
Kredittkort 14,66 %   0,00
Kontokreditt 15,65 %   0,00
Brukskonto 0,75 % - 0,45
Høyrente >100.000 2,90 % - 0,30
BSU 4,15 %   0,00

Åpne priser og ingen programkrav hos Skandiabanken
Skandiabanken har siden starten i år 2000 hatt en åpen prispolitikk, ingen termin- eller etableringsgebyr og opererer kun med standard rentebetingelser på lån og innskudd, som tilbys alle kunder uten krav om andre produkter.

- Siden oppstart har vi utfordret gebyrer og totalprogram, og vi vet at mange ut fra behov for boliglån sitter med programpakker og produkter de nødvendigvis ikke ønsker hos tradisjonelle banker. Med et av markedets rimeligste boliglån så ønsker vi å vise for alle at vi ikke lenger er en nisjebank, men også et fullgodt gebyrfritt alternativ for boligfinansiering, sier informasjonssjef Johnny Anderson.

Pressebilder og illustrasjoner fra Skandiabanken (Flickr)

Informasjonssjef, Johnny Anderson | Tel. 55 26 01 92 | Mob. 932 40 192

Fakta om Skandiabanken:

· Ren nettbank siden 27. april 2000; skandiabanken.no
· Kjent for gebyrfrie banktjenester, enkle løsninger og gode priser
· Spareportal for langsiktig sparing, fondshandel, og aksjehandel
· 360.000 aktive kunder
· Mest fornøyde bankkunder 10 år på rad, i Norsk Kundebarometers måling