Skandiabanken setter opp renten

Skandiabanken justerer opp renten på innskudd og utlån, som følge av prisen på penger og endringer i styringsrenten fra Norges Bank.

Ny rentesats for brukskonto settes opp 0,25 prosentenheter til 1,35 % effektiv rente. Renten på Høyrentekonto øker til 3,20 % effektiv rente fra første krone ved beløp over kr. 100.000. Boliglån justeres opp 0,25 prosentenheter, mens billån justeres opp 0,35 prosentenheter med unntak av Grønt billån som justeres opp 0,20 prosentenheter.

For nye lån gjelder nye rentebetingelser fra og med mandag 30. mai 2011. For kreditter, innskudd og eksisterende lån, vil nye rentebetingelser gjelde fra 11. juli 2011.

Kategori Ny eff. rente Endring
Brukskonto 1,35 % 0,25 %
Høyrente > 100.000 3,20 % 0,20 %
Boliglån 60 % < 2 mill 3,85 % 0,25 %
Boliglån 75 % < 2 mill 4,05 % 0,25 %
Boliglån 85 % < 2 mill 4,25 % 0,25 %
Boliglån 60 % > 2 mill 3,65 % 0,25 %
Boliglån 75 % > 2 mill 3,85 % 0,25 %
Boliglån 85 % > 2 mill 4,05 % 0,25 %
Boligkreditt 60 % 3,85 % 0,25 %
Boligkreditt 75 % 4,05 % 0,25 %
Billån 75 % 5,35 % 0,35 %
Billån 100 % 6,85 % 0,35 %
Grønt billån 75 % 5,00 % 0,20 %
Grønt billlån 100 % 6,40 % 0,20 %
Kredittkort 14,16 % 0,25 %
Kontokreditt 15,15 % 0,25 %

Link til prisliste for innskudd...

Link til prisliste for lån...

Skandiabanken opererer kun med standard rentebetingelser, som tilbys alle kunder. Banken har en åpen prispolitikk og oppgir alle effektive priser på sine nettsider.

Satser på innskudd og frihet for pengene

- Vi øker renten på innskudd som kommer alle våre kunder tilgode, og ved å øke renten på brukskonto vil alle våre 350.000 aktive kunder nå få en bedre rente. I tillegg øker vi renten for andre gang på fire måneder på vår Høyrentekonto for innskudd over 100.000,-, en konto uten bindingstid og med frie uttak. Dette gjør vi for å styrke vår posisjon i sparemarkedet, sier leder for Skandiabanken Magnar Øyhovden.

- I motsetning til mange bankers kundeprogrammer, tror vi at dagens forbrukere ønsker å fritt kunne velge de beste sparemulighetene uten begrensninger på bruk av pengene. Derfor har vi lik pris for alle og ingen programkrav, sier leder for Skandiabanken Magnar Øyhovden.

Prioriterer gebyrfritt grønt billån

- Vi har lenge hatt landets billigste billån (iflg finansportalen). Vi ønsker at miljøbevissthet skal lønne seg og styrker ytterligere prisen på vårt grønne billån i forhold til ordinært billån på 75 % og 100 % betingelser, sier leder for Skandiabanken Magnar Øyhovden.

Mer informasjon om grønt billån...

For mer informasjon, kontakt:

Leder for Skandiabanken Norge, Magnar Øyhovden | Tel 55 26 00 38 | Mob. 959 40 038

Link til bilde av Magnar Øyhovden...

Fakta om Skandiabanken

• Ren nettbank siden 27. april 2000; skandiabanken.no
  • Kjent for gebyrfrie banktjenester, enkle løsninger og gode priser
  • Spareportal for langsiktig sparing, fondshandel og aksjehandel
  • 350.000 aktive kunder
  • Mest fornøyde bankkunder 10 år på rad, i Norsk Kundebarometers måling