Ny kraftleverandør med landets enkleste prisgaranti

Report this content

Kraftselskapene har mye til felles med mobilselskapene: Et kaos av mange tilbydere og uoversiktlige prisavtaler. Nå vil den nye kraftleverandøren Skandiakraft satse på husstander i hele landet som sitt marked. Ved hjelp av en tydelig prisgaranti kombinert med landets enkleste løsning for leverandørbytte, har selskapet som mål å bli Norges største strømleverandør over internett.

– Det er spennende å skulle utfordre et allerede svært konkurransedrevet marked, men vi har stor tro på at vi skal ta markedsandeler med vårt nye konsept. For det første lanserer vi en unik selvbetjeningsportal for kjøp av kraft på nett, noe som gjør leverandørbytte enklere enn noensinne – samtidig som det er kostnadseffektivt for oss. 5 minutter på internett er alt man trenger. For det andre introduserer vi markedets kanskje tydeligste og beste prisgaranti, sier daglig leder i Skandiakraft Ole Jonny Rugset. I dag finnes det nærmere 130 kraftselskap som selger strøm til privatmarkedet, og prisene endrer seg ofte. Det tilbys flere ulike kontrakter, og hvor stor regningen til slutt blir, avhenger mye av hva slags kontraktstype man har valgt: variabel strømpris, spotpris eller fastpris. I tillegg kommer et eventuelt årlig fastbeløp, ulike betalingsvilkår og garantier. – For mange forbrukere er dette markedet innviklet, og ikke uten grunn. Det gjør det ikke enklere at flere aktører i markedet opererer med kreative garantier som i praksis ikke gir kunden den beste prisen, sier Rugset. Topp5 prisgaranti Skandiakrafts prisgaranti er på sin side svært enkel: Selskapet skal til enhver tid være blant de 5 rimeligste landsdekkende strømleverandørene på spotpris – som er den eneste avtaletypen selskapet selger. – I likhet med Forbrukerrådet anbefaler vi spotpris som den beste avtaletypen for norske strømkunder som er opptatt av pris. Velger du Skandiakraft er sjansene store for at du får en lavere strømregning enn det du har i dag, sier Ole Jonny Rugset. Miljøvennlig produkt Skandiakraft er et selskap som er opptatt av miljø, noe de viser ved å tilby produktet Skandiakraft Fornybar. Miljøbevisste kunder betaler da 30 kroner ekstra i måneden, og får dermed en garanti om at det de betaler for strømmen går til kjøp av kraftproduksjon som er 100 % fornybar. – En undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i fjor viser at et flertall er villige til å betale minst 500 kroner mer på strømregningen for å få fart på utbygging av fornybar energi. Dette tatt i betraktning håper vi at så mange som mulig vil velge vårt fornybar-produkt, sier Rugset. Satser tungt på sosiale medier Også innenfor markedsføring og kommunikasjon er Skandiakraft nyskapende. – Fordi Skandiakraft er et internettbasert kraftselskap, er det naturlig at konseptet i hovedsak baserer seg på elektronisk kommunikasjon. Markedsføringen kommer primært til å dreie seg om søkemotormarkedsføring og utnyttelse av sosiale medier som blogg, Twitter og Facebook. Vi ønsker å satse sterkt her og har derfor valgt å knytte til oss et konsulentselskap som er ekspert på denne type markedsføring, fremfor et tradisjonelt reklamebyrå, sier Ole Jonny Rugset. For ytterligere informasjon kontakt: Daglig leder i Skandiakraft, Ole Jonny Rugset, mobil 900 18 232 Om Skandiakraft AS Skandiakraft AS er et nyoppstartet lavprisselskap for salg av strøm til husholdningskunder over hele landet. Selskapet selger kun strøm til spotpris, og gir kundene en Topp5 prisgaranti. Et unikt, helautomatisert bestillingssystem utviklet av Logica skal gjøre leverandørbytte svært enkelt for nye kunder. Skandiakraft vil i stor grad være aktiv i ulike sosiale medier. Selskapet har som ambisjon å bli Norges største strømleverandør over internett.

Tags: