Jon Westby ny regiondirektør

For Skanska er Agder en viktig region, og et satsningsområde fremover. Det er derfor etablert en egen region for Agder-fylkene med Jon Westby som leder. Skanska ønsker å vokse i regionen med utgangspunkt i distriktskontorene Arendal og Kristiansand.

Jon Westby er 45 år og har vært i selskapet i til sammen nesten ti år, så han kjenner markedet i sin region godt. De siste årene har han vært distriktssjef i Arendal. - Vi har hatt en pen økonomisk vekst de siste årene, sier ny region direktør Jon Westby, men vi kan fortsatt bli større, selv om det er like viktig å sikre at vi gjennomfører prosjektene våre på en god måte. Vi har en klar ambisjon om å bli nummer en i markedet fremover, i en region vi oppfatter har et nytenkende næringsliv, som satser på regionen. Et av satsningsområdene til regionen fremover er utvikling av prosjekter i tidlig fase, dvs at Skanska også er med å utvikle prosjektene sammen med kunden. - Det som er veldig positivt med Skanska er satsningen på eget håndverk. I Agder er vi kjent for å levere kvalitet, og er stolt over våre dyktige fagarbeidere. For oss er det et konkurransefortrinn, og det kommer kundene våre til gode, fremhever Westby. Omsetningen i regionen var i fjor på 400 millioner kroner med 250 ansatte, og Skanska er dermed en betydelig arbeidsgiver i regionen.