Ny kommunikasjonssjef i Skanska Norge

Geir Linge (30) er ansatt som kommunikasjonssjef i Skanska Norge. Han overtar ansvaret for kommunikasjonsavdelingen etter Pia Farstad, som har valgt å slutte i selskapet. Farstad begynner i kommunikasjonsbyrået Argument. Geir Linge er rekruttert internt og har de siste to årene jobbet i Skanska som kommunikasjonsrådgiver.

- Det er med ydmykhet jeg har tatt på meg denne oppgaven. Skanska er et av Nordens sterkeste merkenavn og en av mine største utfordringer er å ytterligere styrke kjennskapen til Skanska i Norge, sier Geir Linge. - Vi har et solid fundament å bygge på. Mange forbinder Skanska med våre svenske eiere, men faktum er at Skanska i disse dager markerer 100 års erfaring og tilstedeværelse i det norske markedet.

- Pia Farstad har gjort en god jobb de fire årene hun har vært i Skanska. Jeg er imidlertid overbevist om at vi i Geir Linge har fått en god erstatter som kan være med å videreutvikle kommunikasjonsarbeidet i selskapet, sier adm. direktør Geir M. Aarstad i en kommentar.

Geir Linge er cand.polit fra Universitetet i Oslo. Han har hovedfag i medier og kommunikasjon med fordypning i informasjon og samfunnskontakt.