Ny regiondirektør og nye muligheter for Skanska Bolig, region Vest

Rune Jostein Vonheim blir ny Regiondirektør i Skanska Bolig AS Region Vest (Bergen). Rune Jostein Vonheim kommer fra stilling som Prosjektsjef i samme region. Han overtar stillingen etter Rune Haugsdal.

Rune Jostein Vonheim er 41 år. Han har vært ansatt i Skanska Bolig siden februar 2005. Rune Vonheim er utdannet ingeniør og driftsøkonom, og er i tillegg eiendomsrådgiver fra Høyskolen i Stavanger. - Vi gleder oss over at Rune har takket ja til stillingen og ønsker han lykke til med nye utfordringer. Vi er sikre på at Rune med sin faglige dyktighet og hans gode lederegenskaper og et godt team rundt seg vil jobbe hardt for å løfte regionen til nye nivåer, sier Pål Tronstad administrerende direktør i Skanska Bolig. - Det er med ydmykhet og spenning jeg tar over jobben etter Rune Haugsdal som har en spesiell posisjon i vår region, og også i hele Skanska Bolig. Regionen står godt rustet når det gjelder tomtebank og kommende prosjekter, og vi har dyktige medarbeidere. Nå skal vi stå på sammen for å sikre god vekst fremover, sier Rune Vonheim. Skanska Bolig skal bygge 800 nye boliger i Bergens området Skanska Boligs har den siste tiden investert i et større utbyggingsområde i Øvre Sædal. Investeringen blir en del av de nye utbyggingsområdene som selskapet skal bygge ut de nærmeste årene. Samlet representerer de nye boligområdene en investering på over en milliard kroner, og gir Skanska Bolig muligheter for å bygge over 800 nye boliger i Bergen. Utbyggingen i Øvre Sædal inngår i et større areal som er regulert av Bergen Tomteselskap. Bergen kommune og tomteselskapets forskuttering av ny vei fra Birkelundstoppen til Sandalsringen, samt utbygging av skole og barnehager, åpner opp for nye attraktive boligområder i naturskjønne omgivelser. Skanska Bolig planlegger en trinnvis utbygging av leiligheter og rekkehus med salgsstart høsten 2006. - Vi er meget fornøyd med alle de nye tomteområdene vi nå har under utvikling, sier Rune Vonheim, påtroppende regiondirektør i Skanska Bolig. Med beliggenhet som Ramstad Gård, Apeltun, Tunes Gård ved Råstøl, Søreide, Haukås og Øvre Sædal, skal vi kunne tilby gode boliger i attraktive områder som vil være interessant for både yngre og eldre kjøpergrupper. I 2005 solgte Skanska Bolig i overkant av 700 boliger. I Bergensregionen har Skanska Bolig hatt stor suksess med BoKlok boliger, et boligkonsept som Skanska Bolig og Ikea står sammen om. I de nye tomteområdene som nå skal utvikles, planlegges det ca 200 nye BoKlok boliger. Rune Jostein Vonheim tar over som Regiondirektør fra 1. juli 2006.