Pressemelding: FO-bygget på Huseby er solgt

Report this content

Pressemelding: FO-bygget på Huseby er solgt Oslo 4. oktober 2004: Skifte Eiendom har solgt FO-bygget på Huseby i Oslo. Eiendommen, som tidligere huset Forsvarets overkommando, består av en bygningsmasse på ca. 25 000 kvadratmeter, samt en tomt på ca. 35 mål. Eiendommen er solgt for NOK 240 mill. Kjøper skal i første omgang leie ut bygningen til næringsformål, men planlegger samtidig en videre utvikling av eiendommen. Skifte Eiendom og en kjøpergruppe bestående av selskaper tilknyttet Høegh-familien og Lars F. Windfeldt ble i dag enige om de endelige betingelsene for salget. Bygningen som består av to blokker på fire etasjer, er nylig rehabilitert og kan benyttes som kontorbygg uten store endringer. Tomten har et fremtidig potensial for videre utvikling til bolig- og/eller næringsformål. Kjøper er Overkommandoen AS, et selskap eid av Høegh-selskaper og Lars F. Windfeldt. Gjennom Høegh Invest Eiendom AS har familien betydelige investeringer innen eiendom i Norge, og kjøpet er et ledd i denne satsningen. Investorgruppen har tidligere samarbeidet i forbindelse med kjøpet av Ski Næringspark og Indeks-huset i Oslo. - Vi er meget tilfreds med å få tilslaget på eiendommen som vi tror har et stort potensial. Eiendommen holder høy standard og egner seg til utleie for kontorformål for en rekke typer leietakere. Vår første prioritet i årene som kommer er å finne leietakere til dagens bygningsmasse. Parallelt med dette vil vi starte planleggingen av utnyttelsen av et betydelig utbyggingspotensial på tomten, sier Morten W. Høegh på vegne av kjøpergruppen. - I tillegg til at det ligger til rette for disponering av de ledige arealene for tradisjonelle kontorformål er det et klart potensial for tilpasning til annen bruk av hele eller deler av eiendommen til for eksempel behov innen eldreomsorg eller andre offentlige servicetilbud. Vi vil være opptatt av dialog med bydelen og kommunen, opplyser Lars F. Windfeldt Direktør i Skifte Eiendom, Sverre Tiltnes er godt fornøyd med avtalen. - Beliggenhet og størrelse gjør dette til et attraktivt objekt, og vi hadde flere interessenter med på budrunden. Høegh og Windfeldt hadde det beste budet. Vi synes det er spesielt positivt at de finner anvendelse av kvalitetene i bygget slik det står nå. Samtidig har vi stor tro på at de som nå overtar bygget kan tilføre bydelen og nærmiljøet noe positivt ved drift og videre utvikling av eiendommen, sier Sverre Tiltnes. Forsvarets overkommando har holdt til i bygningen siden den stod ferdig i 1972. Den 1. april i år flyttet de ut og eiendommen ble overført til Skifte Eiendom som har gjennomført salgsprosessen. Gardeleiren, som ligger ved siden av FO-bygget, er ikke berørt av avtalen og skal fortsatt være tilholdssted for Hans Majestet Kongens Garde. De populære turområdene Husebyskogen og Mærradalen som grenser til FO-bygget vil heller ikke bli berørt av salget og vil selvfølgelig fortsatt være åpne for allmennheten. Spørsmål rettes til: For kjøper: Lars F. Windfeldt tlf.: 40 000 001 For selger: Paul E Lødøen, prosjektleder tlf.: 91 12 57 60 Thor E Thoeneie, kvalitetssjef tlf.: 95 03 99 11 Sverre Tiltnes, direktør tlf.: 90 75 88 67 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/04/20041004BIT22590/bild.html Bilde