Nå starter folkelandskampen mellom Norge og Sverige i alpint

Utforkjørere fra Norge og Sverige inviteres til å bli med på å avgjøre hvilken nasjon som har de fleste og beste alpinistene. Landskampen, som forventes å få flere deltakere enn Vasaloppet, starter 21.desember og pågår frem til 3.januar. Konkurransen foregår på alle SkiStars destinasjoner både i Hemsedal, Trysil, Sälen, Åre og Vemdalen.

- Det er alltid morsomt å slå svenskene, det har vi jo lange tradisjoner for i Norge. Jeg håper så mange som mulig vil bli med på denne landskampen, oppfordrer Hedda Berntsen, sølvvinneren i skicross fra OL i Vancouver. Berntsen er sammen med jibber Anders Backe og frikjører Ane Enderud, sportslige ambassadører for landskampen i Norge.

Alle kan delta!

Alt du trenger for å delta er et av SkiStars Skipass og registrere deg på MySkistar*, deretter er det bare å kjøre så mye som mulig. Konkurransen starter 21.desember.

- Hver gang du passerer en de mange SkiPass-leserne i bakken blir turen automatisk registrert. Alle turer summeres  slik at du kan spore både dine egne poeng og stillingen i landskampen ”live” på nettsiden skistar.com, forklarer Kenneth Larsen, Salgssjef for SkiStar Norge AS. Nøyaktig hvor mange deltakere som blir med i landskampen summeres ved konkurransens siste dag 3.januar.

I tillegg kan du se hvem som til enhver tid er med i Norge og Sveriges ”førsteellever”. Dette er en ”live” oversikt over de 11 utøvere i hvert land som bidrar med flest poeng i landskampen. På nettsidene vil det også være mulig å finne statistikk for de ulike destinasjonene.

- Det er selvsagt mulig å konkurrere for Norge selv om du står på ski i Sverige, ettersom det er nasjonalitet som avgjør, understreker Larsen, og legger til at de elleve som har bidratt med mest poeng i landskampen vil bli invitert til ”VIP MySkistar Weekend” på våren.

Utfordre vennene dine!

I landskampen er det også mulig å måle krefter mot vennene eller familien din. Som registrert deltaker får du oversikt over antall fallhøydemeter du har kjørt, kalorier forbrent, antall pins du har vunnet med mer. Ved å gå inn på http://www.skistar.com/no/MySkistar/  eller bruke SkiStar-appen finner du de siste oppdaterte data på deg selv og vennene dine.

Følg landskampen direkte i sanntid på kampanjesiden:

* Les mer om MySkiStar her:

Fakta om skikjøring som treningsform, finnes her:

Kenneth Larsen

Salgssjef SkiStar Norge AS

E-post: kenneth@skistar.com

(+47) 928 44 640

Linda Wasell

PR Ansvarlig SkiStar AB

E-post:  linda.wasell@skistar.com

Telefon: (+46) 70 6747474

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen http://www.skistar.com/no/salen/, Åre http://www.skistar.com/no/are/ og Vemdalen http://www.skistar.com/no/vemdalen   i Sverige samt Hemsedal <http://www.skistar.com/no/hemsedal/> og Trysil http://www.skistar.com/no/trysil/ i Norge. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomhetsområder er losjiformidling, skiskole og skiutleie.