Norsk skogluft på kinesisk

«Skogluft-effekten» ble nylig publisert i Kina og er solgt til over 100 land. Hittil er boken oversatt til 11 språk, inkludert finsk, fransk og portugisisk.

– Det er fantastisk å se at Skogluft-budskapet omfavnes av en hel verden. Menneskers behov for kontakt med naturen er stort og universelt, erklærer gründer Jørn Viumdal.

Flere tiår med studier viser at nærværet av planter forbedrer inneklimaet, øker trivselen, gir færre helseplager og reduserer sykefraværet. – Vi er sunnere og lykkeligere når vi er omgitt av planter og natur. Likevel tilbringer vi rundt 90% av døgnet innendørs, forteller Viumdal, en av de fremste ekspertene i verden på naturlige innemiljøer.

“Skogluft-effekten” er basert på 20 års banebrytende forskning ved NASA og Norges Miljø-og Biovitenskapelige Universitet. Skogluft utvikler levende plantevegger som skal gjøre det enkelt for alle å gjenvinne nærkontakt med natur innendørs.

Urban livsstil og tilstedeværelse i grønn forening

Boken, som gir et lettfattelig og fascinerende innblikk i både forskningen og Skogluft-metoden, har blitt godt mottatt i Kina. Landet kjennetegnes av kontraster; en svært høyteknologisk, urban livsstil med et økende fokus på mindfulness.

Skogluft-grunnleggeren har selv meditert i over 20 år. “Han fant ut at meditasjon ikke bare hjelper ham med å gjenvinne energien, men også gjør ham lykkeligere. Det er den samme helbredelsen som naturen gir”, skriver det kinesiske magasinet Tide i et dybdeintervju med Viumdal.

– Med “Skogluft-effekten” og konseptet vårt ville jeg vise alle hvordan de kan skape et slikt miljø selv. Tiden er moden for budskapet vårt nå, avslutter Jørn Viumdal.

Grunnlegger Jørn Viumdal, tel +47 908 26 307 / epost jv@skogluft.com

Kommunikasjonssjef Anja Stang, tel 482 24 280 / epost as@skogluft.com

Skogluft er basert på 20 års erfaring og banebrytende forskning ved NASA og Norges Miljø-og Biovitenskapelige Universitet. Vi legger grunnlaget for nærhet til natur innendørs på en måte som engasjerer og hjelper brukerne til å lykkes. Skogluft AS utvikler helhetlige livsstilsprodukter som knytter sammen biologi, design, teknologi og grønn livsstil. Boken "Skogluft-effekten" er solgt til 100 land og oversatt til 21 språk.

Sitater

Jørn Viumdal, grunnlegger Skogluft