Skogluft og bøker i grønn forening

Lillestrøm lyste på forsommeren ut et anbud om installasjon av en stor plantevegg i kommunens nybygde bibliotek. Det norske vekstselskapet Skogluft vant konkurransen, og snart skal det lokale samlingsstedet prydes med levende planter.

Skoglufts partner, Vitenparken, står for prosjektering, installering og serviceavtalen for
det levende kunstverket.

- Vi har lang erfaring med å levere planteveggene våre til offentlige aktører som skoler,
barnehager og kommuner. Vi i Skogluft er veldig stolte over å få muligheten til å levere en vakker, bærekraftig og helsefremmende løsning til dette flotte biblioteket, sier administrerende direktør i Skogluft,
Morten Kvam.

Adm. dir. i Skogluft, Morten Kvam

Bærekraftig, dekorativ og kostnadseffektiv løsning

Lillestrøm kommune er opptatt av å få på plass en løsning som har fokus på bærekraft og samtidig er
enkel både å montere og vedlikeholde. Derfor falt valget på Skogluft.

– Jeg er veldig fornøyd med å få Skogluft inn i biblioteket vårt på Lillestrøm. Vi ser frem til å ønske
alle kommunens innbyggere velkomne til et bibliotek der vi til de grader har tatt naturen innendørs
med alle de positive effektene det medfører for brukerne våre, sier biblioteksjef Sølvi Tellefsen.

– Skogluftveggen vil bidra til å forskjønne det innvendige rommet på en naturlig måte.

Kontaktdetaljer:

Adm. dir. Morten Kvam, mobil 930 28 970 / e-post mk@skogluft.com

www.skogluft.com

Skogluft er et norsk vekstselskap som designer levende plantevegger; en kombinasjon av skandinavisk enkelhet og elegant italiensk design som løfter alle innendørsmiljøer. Selskapets misjon er å hjelpe mennesker å gjenvinne nærkontakten med natur innendørs.

Skogluft har, basert på 30 års erfaring og over 10 år med banebrytende forskning på Universitetet på Ås (NMBU), utviklet et dekorativt livsstilsprodukt med flere dokumenterte helsefordeler. Konseptet er et vakkert, funksjonelt og plasseffektivt midtpunkt i hjem, kontorer og offentlige plasser over hele landet. Via en spesialutviklet app kombinerer Skoglufts plantevegger biologi, teknologi og grønn livsstil. Produktet er etisk produsert i Europa med fokus på høy kvalitet og lang levetid.

Selskapet har kontor i Oslo og lanserer deres levende, grønne vegger i hele Europa, med Nederland som det første markedet. Boken «Skogluft-effekten» («Forest Air») er solgt til over 100 land og oversatt til 11 språk. Skogluft skaper et internasjonalt fellesskap gjennom kreativt, vitenskapelig innhold og appen som knytter sammen likesinnede i hele verden.