• Skydda/

Trippeltriumf for Skydda! Tre gull til verneutstyrsprodusenten Skydda i "design-VM"!

Report this content

Som samarbeidspartner for Norge Skiforbund Langrenn har Skydda opplevd et voldsomt gullrush i sporet i vinter.

Men nå tar Nordens største produsent av personlig verneutstyr også hjem triumfer på egenhånd!

I den svært prestisjetunge konkurransen Red Dot Award - også kalt Nobelprisen i design - er Skydda tildelt hele tre utmerkelser.

Juryen - som blant andre består av den verdenskjente skodesigneren Jimmy Choo - gav priser til henholdsvis Guide (arbeidshansker), Zekler (beskyttelsesbriller) og Cresto (redningsutstyr). Alle varemerker utviklet og markedsført av Skydda.

- Vi tester hele tiden våre produkter sammen med profesjonelle arbeidere som bruker dem i hverdagen. På den måten har vi alltid en finger på pulsen i markedet og utvikler produktene i riktig retning. Skydda har stort fokus på funksjonell design og det er utrolig stas å få internasjonal oppmerksomhet for vårt arbeid, sier Vegard Aune, landssjef for Skydda Norge.

Skydda har siden 1976 utviklet personlig verneutstyr til industri- og byggesektor. Som markedsledende i Norden er selskapet kjent for sine kompetanse og leveranse av effektive løsninger som gjør arbeidsplassen tryggere.

Disse bidragene vant Red Dot Award:

Guide CPN beskyttelseshansker
Guide CPN er en serie arbeidshansker som gir en unik beskyttelse mot kutt-, stikk.- og nålskader. Det er andre året på rad Guide vinner utmerkelsen Red Dot Award for sine hansker.

Zekler Nordic Line beskyttelsesbriller
Zekler Nordic Line er en serie beskyttelsesbriller bestående av tre modeller i tre ulike størrelser tilpasset ulike ansiktsformer. Tilpasningen gjør at risikoen for glipper mellom ansiktet og brillen minimeres. Dermed beskyttes også øynene bedre.

Cresto ResQ DD redningsutstyr
ResQ DD er en rednings- og evakueringsutstyr for bl.a. vindkraftverk. Den unike teknologien gjør at utstyret kan fire ned vekt på hele 282 kilo fra høyder opptil 600 meter.

Red Dot-utmerkelsene deles ut i Tyskland 7. juli på operahuset i Aalto-Theatre i Essen. I løpet av sommeren finnes Guides, Zeklers og Crestos produkter representert på en spesialutstilling i Red Dots designmuseum sammen med andre prisbelønte produkter.

For ytterliggere informasjon kontakt:
Vegard Aune, landssjef personlig verneutstyr
mob.nr. 982 17 726