Nye Skype blir integrert med Facebook

Skype  offentliggjør i dag lanseringen av nye Skype for Windows.

• Integreringen av Facebooks nyhetsstrøm og kontaktlisten i Skype gjør det lettere å holde kontakt med de personene og nettverkene du bryr deg om.
  • Et nytt grensesnitt som gir en ny opplevelse gjør stemme- og videosamtaler, lynmeldinger, skjermdeling, fildeling og alle andre funksjoner lettere å navigere i.
  • Skype-brukere kan nå samle enda mer familie og venner med den nye funksjonen for videogruppesamtaler som er tilgjengelige i en åpen beta-versjon.

Facebook-integrasjonen gjør Skype enda mer sosialt. For første gang kan Skype-brukere holde seg oppdaterte og delta i sin nyhetsstrøm på Facebook, inkludert å gjøre statusoppdateringer, kommentere og like, direkte fra Skype. Og en enda bedre nyhet er at Facebooks kontaktliste i Skype lar brukerne ringe og sende SMS til Facebook-venner rett fra mobiltelefonen eller fasttelefon med kun noen trykk. Hvis Facebook-vennene dine er Skype-kontakter, kan du rasktringe gratis Skype-to-Skype-samtaler.

Videosamtaler utgjorde omtrent 40 % av alle Skype-to-Skype-minutter i løpet av første halvår 2010. Brukere som laster ned nye Skype kommer til å få prøve gruppevideosamtaler i beta-versjonen gratis for å få sjansen til å prøve videosamtaler med mer enn to personer. Ved automatisk å flytte fokus til personen som prater under samtalen gjør den dynamiske visningen det lettere å følge med under en gruppevideosamtale. Med den etterlengtede gruppevideosamtalefunksjonen kan familie, venner og kollegaer gjøre flere ting sammen selv om de er fra hverandre.

Med fokus på økt samtalekvalitet introduserer nå Skype også automatisk gjenopptak av samtale, noe som hjelper brukerne med raskt å gjenoppta samtaler som er avbrutt på grunn av problemer med Internett-tilkobling. I tillegg tilpasses lyd og video i løpet av samtalen og det er veiledning i å løse problemer for å forbedre samtaleopplevelsen.

Nye Skype Home fungerer som instrumentpanel for din Skype-opplevelse og tilbyr en strøm av statusmeldinger fra kontaktene dine. Et øvingsprogram bidrar til at du får mest mulig ut av Skype. Det hjelper deg med alt fra å opprette videosamtaler til å registrere et abonnement.

Last ned nye Skype fra www.skype.com/go/download

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Peter Holmberg, Grayling Sweden
peter.holmberg@grayling.com, +46 (0)709-50 28 82

Skype er et program som gir mulighet for konversasjoner over hele verden. Millioner av mennesker og bedrifter bruker Skype til gratis video- og stemmesamtaler, til å sende chatte-meldinger og dele filer med andre Skype-brukere. Skype brukes daglig av mennesker over hele verden til å foreta lavprissamtaler til fast- og mobiltelefoner. Du kan laste ned Skype til din datamaskin eller mobiltelefon på www.skype.com
Facebook® er et registrert varemärke som tilhører Facebook Inc.

Tags: