For å markere Earth Day 2022, styrker SodaStream ytterligere sin forpliktelse til å redusere bruken av engangsplast og bruker David Hasselhoff som sin brand ambassador

Kfar Saba, Israel (april, 2022) SodaStream lanserer sin 2022 Earth Day-kampanje, med Baywatch-stjernen David Hasselhoff i hovedrollen. SodaStream forblir tro mot sitt miljøvennlige DNA og sin letthjertede tone, og deler et annet viktig budskap for planeten – samtidig som vi på humoristisk vis hyller den ikoniske Baywatch-serien. Slik som i serien spiller David Hasselhoff badevakt, men denne gangen viser han hvordan man redder livet til havskilpadder i den virkelige verden.

Som del av SodaStreams mangeårige engasjement for å redusere plastavfall og hindre at det ender opp i havet, har SodaStream inngått samarbeid med SEE Turtles – en ideell organisasjon som jobber for å beskytte havskilpadder over hele verden. Havskilpadder er nøkkelarter i havet, og uten dem kan havets naturlige orden forstyrres. Med dette initiativet forplikter* SodaStream seg til å redde en havskilpaddeunge for hver SodaStream kullsyremaskin som selges i løpet av april.

”Som del av SodaStreams miljøansvar og forpliktelser overfor planeten, leter vi alltid etter måter å forbedre oss på”, sier SodaStreams globale markedsdirektør Karin Schifter-Maor.” I år har vi tatt enda et steg i den retningen med vår største Earth Day-kampanje noensinne. Kampanjen vil pågå hele april, så hos SodaStream feirer vi faktisk ”Earth Month”.

”eg er stolt av å jobbe med SodaStream og deres forpliktelser til å beskytte miljøet ved å rette oppmerksomhet mot trusselen havskilpaddene og strendene våre står ovenfor.  Dette er en sak jeg har stor tro på.”, sier David Hasselhoff. SodaStreams Earth Day-kampanje vil være avgjørende for å bidra til å rette verdens oppmerksomhet mot viktigheten av å sikre klodens overlevelse.

”SEE Turtles er glade over å kunne jobbe med SodaStream for å redde havskilpaddeunger rundt om i verden og oppmuntre til mindre plastavfall”, sier daglig leder i SEE Turtles, Brad Nahill. ”Gjennom vårt Billion Baby Turtles-program, vil disse bidragene hjelpe lokalsamfunnenes bevaringsprogrammer på flere enn 20 viktige hekkesteder i 16 land.”

*Ved å donere inntekter fra hver eneste solgte kullsyremaskin over hele verden til SEE Turtles

Video link: https://youtu.be/K3bWbI3Ljvg

Flere av SodaStreams initiativer til årets Earth Day:

SodaStream står ved sin forpliktelse fra forrige Earth Day om å spare 78 milliarder engangsplastflasker innen 2025.

For å ytterligere støtte denne brede kampanjen, lanserer SodaStream en unik AR-opplevelse der alle kan redde sin egen personlige virtuelle havskilpaddeunge og hjelpe den trygt frem til havet. David Hasselhoff var den første til å ta del i dette unike møtet.

Sist, men ikke minst, oppmuntrer SodaStream sine ansatte over hele verden til å fremme deres personlige engasjement for planeten ved å tilby muligheter for å jobbe frivillig, utdanne og fremme bærekraftige verdier til yngre generasjoner.

Om SodaStream

SodaStream, del av PepsiCo, er verdens ledende produsent av kullsyremaskiner. SodaStream gjør det mulig for forbrukere å enkelt kose seg med uendelige mengder deilige bobler hjemme, og samtidig bidra til å redde planeten. Kullsyrevann fra SodaStream er bedre for forbrukeren – sunt, enkelt å lage, lett å bære – og bedre for planeten – én gjenbrukbar flaske kan spare opptil tusen plastflasker. Vil du vite mer om SodaStream, gå til corp.sodastream.com og følg SodaStream på Facebook, Instagram og YouTube..

Om SEE Turtles:

SEE Turtles er en USA-basert ideell organisasjon som beskytter havskilpadder gjennom naturvern- og frivillighetsreiser, og gjennom utdanningsprogrammer som Billion Baby Turtles og Too Rare To Wear. Organisasjonen fremmer også inkludering i havskilpaddemiljøet.
​Deres prisbelønte programmer hjelper til med å redde havskilpaddeunger på viktige hekkesteder rundt om i verden. SEE Turtles jobber med turistindustrien for å få slutt på handel med skilpaddeskall, og lærer opp studenter og reisende i hvordan man kan hjelpe til med å redde havskilpaddene.

Pressekontakt:

Clara Ghighi