SodaStream lanserer sin neste generasjon kullsyremaskiner

For å møte forbrukernes ulike behov og preferanser, vil SodaStream lansere tre nye kullsyremaskiner våren 2022. Kullsyremaskiner er merkevarens neste generasjon av design og innovasjon, og tilbyr et bærekraftig alternativ til engangsplastavfall.

De nye Kullsyremaskinene DUO, Terra og Art har SodaStreams patenterte Quick Connect Cylinder-teknologi som forbedrer forbrukeropplevelsen til neste generasjons kullsyremaskiner. Teknologien gjør at sylinderen kobles til maskinen med et enkelt klikk i stedet for å skrus inn. Med alle tre maskinene får forbrukerne også BPA-plastflasker som tåler oppvaskmaskin. Maskinene vil bli introdusert på det norske markedet i løpet av april 2022.

SodaStream DUO
I utviklingen av SodaStream DUO har det vært fokus på å optimalisere maskinen basert på tilbakemeldinger fra forhandlere og forbrukere. DUO er den første maskinen som er kompatibel med både glassflasker og gjenbrukbare SodaStream-plastflasker, noe som muliggjør praktisk bruk innendørs og utendørs. Den industrielle og kompakte designet er skapt for å passe ulike kjøkken. Maskinen har blitt tildelt RED DOT Prize 2021 for fremragende produktdesign.

Veiledende pris 1549 NOK inkludert sylinder.

SodaStream Terra
SodaStream Terra er en oppgradert versjon av den bestselgende varianten Spirit. Den nye maskinen har fått et finere design med en blanding av teksturer og matt overflater. Bruken er også blitt mer komfortabel med en bredere kullsyreknapp. Maskinen vil være tilgjengelig i svart og hvitt.

Veiledende pris 999 NOK inkludert sylinder.

SodaStream ART
I tillegg til den unike teknologien som SodaStream har i sine maskiner, har fokuset vært på design.  Maskinen har et elegant og moderne design, og er den eneste SodaStream-kullsyremaskinen med kullsyrespak. Det gir en ny brukeropplevelse til forbrukerne. ART vil være tilgjengelig i svart og hvitt.

Veiledende pris 1249 NOK inkludert sylinder.

Alle tre maskinene har blitt tildelt prisen for eksepsjonell design i den internasjonale konkurransen Good Design.

– I utviklingen av disse maskinene har vi fokusert å skape et stilig og elegant design, men også å optimalisere teknologien. Det har vi gjort for at enda flere kunder skal finne et produkt som passer dem. Vi er veldig stolte over resultatet, og det er selvfølgelig ekstra stas at maskinene allerede har fått så mange priser, sier Mats Ajpe, markedsdirektør i SodaStream Nordics.

De nye SodaStream-maskinene selges på www.sodastream.no og hos SodaStreams forhandlere. Utvalget kan variere mellom butikkene.