SodaStream lanserer smakene BUBLY DROPS™

Siden 2019 har PepsiCo eid kullsyremaskinprodusenten SodaStream, som nå innleder et samarbeid med et annet PepsiCo-eid varemerke, nemlig det amerikanske drikkevaremerket bubly™. Bubly tilbyr forbrukerne smaksatt kullsyrevann og har sammen med SodaStream skapt de fruktige smakene bubly drops som gjør det mulig å lage smaksatt vann hjemme.  Smakene som nå er lansert er spesielt utviklet for det nordiske markedet.

SodaStream oppgraderer nå sitt smaksutvalg gjennom å lansere bubly drops-smakene på det norske markedet. Fra september finnes bubly drops tilgjengelig hos utvalgte forhandlere rundt om i landet.  Bubly drops inneholder verken kalorier, søtningsmiddel eller koffein og lanseres i smakene sitron, granateple, fersken og pasjonsfrukt.

Samarbeidet er i tråd med forpliktelsene som både SodaStream og bubly har inngått gjeldende bærekraftighet og redusering av engangsplast.  I 2019 kunngjorde bubly at deres produkter ikke lenger vil være tilgjengelig i plastemballasje.  Gjennom SodaStreams bubly drops-smaker, som kommer i glassflasker, tilbys forbrukerne nå enda et bærekraftig alternativ gjennom muligheten til å lage sin egen bubly-smak hjemme.

- Bubly drops er den perfekte utvidelsen av vårt smakssortiment og er en del av et av de raskest voksende segmentene innen kullsyreholdige drikker, nemlig usøtet vann med smak.  Lanseringen markerer et spennende samarbeid mellom to varemerker og forsterker vår forpliktelse til å tilby forbrukerne drikkene de etterspør, og som dessuten er bra for både dem selv og planeten, sier Eyal Shohat, adm.dir. for SodaStream.

- Vi har utviklet en utrolig fanskare, og gjennom bublys lekne stil har vi raskt blitt et av de største varemerkene i segmentet for kullsyrevann.   Vi er stolte over vårt samarbeid med SodaStream, og gjennom det å kunne tilby våre smaker til deres hjemmeplattform.  Gjennom samarbeidet blir bubly det første varemerket innen kullsyrevann som finnes tilgjengelig i disse to formatene, sier Stacy Taffet, visepresident Water Portfolio i PepsiCo.

SodaStreams bubly drops-smaker er utviklet gjennom et samarbeid mellom PepsiCo og SodaStreams forsknings- og utviklingsteam.  Dette er gjort for å sikre den gode smaken av høy kvalitet som forbrukerne forventer seg av bubly.

SodaStream og bubly deler merkeverdiene som baserer seg på lekenhet og sosiale verdier. Gjennom lanseringen av bubly drops tilbyr de to varemerkene forbrukerne et spennende, sunt og bærekraftig kullesyrevann.

Smakene finnes tilgjengelig hos følgende forhandlere: Clas Ohlson, Elkjöp, Power, Elon, Coop, Europris, Jernia, KitchN og Tilbords. Anbefalt pris er 79,90 NOK.

Les mer på: https://sodastream.no/

For mer informasjon, vennligst kontakt:

SodaStream®, som er verdens ledende produsent og distributør av kullsyremaskiner, opererer i 46 land og er tilgjengelig i mer en 80 000 butikker på fem ulike kontinenter.  SodaStream gjør det mulig for forbrukere å enkelt forvandle vanlig vann fra springen til kullsyreholdig og smaksatt vann i løpet av noen få sekunder.  Gjennom å gjøre vanlig vann mer attraktivt og spennende, hjelper SodaStream forbrukere til å drikke mer vann.  SodaStreams kullsyremaskiner tilbyr et innovativt alternativ til forbrukere som vil slutte å kjøpe brus eller kullsyreholdig vann på flaske.  SodaStream fremmer menneskers helse og velvære, beskytter miljøet, er kostnadssparende, tilpasningsdyktig og spennende å bruke.  For å lese mer om hvordan SodaStream gjør vann mer spennende kan du følge SodaStream på Facebook, Instagram og YouTube. Besøk gjerne: www.sodastream.no

About bubly
bubly is shaking up the sparkling water category with refreshing and delicious flavors, an upbeat and playful sense of humor, all while keeping it real with no artificial flavors, no sweeteners, and no calories. Each flavor of bubly sparkling water features bright, bold packaging, unique smiles for every flavor, and comes with its own witty greeting on the tab and personal messages on the can for maximum enjoyment and smiles.  bubly sparkling water is available in fourteen bright flavors:

cherrybubly, orangebubly, mangobubly, pineapplebubly, limebubly, applebubly, watermelonbubly, blackberrybubly, grapefruitbubly, strawberrybubly, raspberrybubly, peachbubly, cranberrybubly and lemonbubly. no calories. no sweeteners. all smiles.™ For more information, check out bubly on InstagramFacebook and Twitter, as well as at www.bubly.com.

About PepsiCo
PepsiCo products are enjoyed by consumers more than one billion times a day in more than 200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $67 billion in net revenue in 2019, driven by a complementary food and beverage portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and beverages, including 23 brands that generate more than $1 billion each in estimated annual retail sales. Guiding PepsiCo is our vision to Be the Global Leader in Convenient Foods and Beverages by Winning with Purpose. "Winning with Purpose" reflects our ambition to win sustainably in the marketplace and embed purpose into all aspects of the business. For more information, visit www.pepsico.com

PepsiCo Cautionary Statement
Statements in this release regarding PepsiCo that are "forward-looking statements" are based on currently available information, operating plans and projections about future events and trends. Forward-looking statements inherently involve risks and uncertainties. For information on certain factors that could cause actual events or results to differ materially from expectations, please see PepsiCo's filings with the Securities and Exchange Commission, including its most recent annual report on Form 10-K and subsequent reports on Forms 10-Q and 8-K. Investors are cautioned not to place undue reliance on any such forward-looking statements, which speak only as of the date they are made. PepsiCo undertakes no obligation to update any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.