Software AG får maksimalt ut av Big Data

Software AG, verdensledende innen Business Process Excellence, har nå bransjens mest omfattende produktserie som integrerer Big Data, nettskyen, mobilitet og bedriftsdekkende forretningsprosesser. Den brede porteføljen av integrerte produkter øker verdien av Big Data maksimalt.

− Når bedrifter får muligheten til å handle direkte ut fra enorme mengder datainformasjon, kan det fundamentalt forandre virksomheten deres. For eksempel kan finansielle institusjoner minimere risikoen for bedrageri ved raskt å oppdage og stoppe mistenkelige transaksjoner. Logistikk- og detaljhandelsbedrifter kan ta i bruk leveranseinformasjon fra historiske data slik som trafikk, vær, kalenderhendelser og andre data, som samlet sett gir svært pålitelig leveranseinformasjon, sier Fredrik Silfwerplatz, Sales Director for Software AG i Norden.

− IT-bransjen går akkurat nå gjennom en revolusjon som kommer til å virke dypere inn på virksomheter enn noe vi har sett hittil. I fremtiden kommer alle foretak til å trenge en unik digital strategi bygd opp rundt Big Data, nettskyen, mobilitet og sosiale plattformer dersom de ønsker seg en vellykket integrasjon. Skal man ta raske og effektive forretningsbeslutninger, trenger man markedsinformasjon i sanntid. Vi ser behovet og leder an i denne utviklingen, sier Fredrik Silfwerplatz.

Lanseringen av de integrerte produktene for nettskyen, Big Data og sosiale nettverk er den største produktlanseringen i Software AGs historie. I den nye produktporteføljen finnes blant annet Terracotta In-Genius, ARIS 9.0 og integrasjonsplattformen webMethods 9.0.

Terracotta In-Genius er bransjens første skalerbare inMemory-plattform som leverer etterretningstjenester i sanntid til hvilken som helst enhet, både stasjonære og bærbare. ARIS 9.0 benytter skybaserte samarbeidsverktøy i den hensikt å optimere forretningsprosesser gjennom å engasjere virksomhetens linjeledere i alle prosjektfaser. Integrasjonsplattformen webMethods 9.0 gir betydelige muligheter for økt ytelse gjennom å behandle og integrere hundrevis av datastrømmer i sanntid.

− Gjennom å integrere data som stammer fra terabyte av data i sanntid, kan hele bransjer gis ny innsikt om en spesifikk virksomhet, med alt dette innebærer for bedre forretninger, sier Fredrik Silfwerplatz.

Les mer på Software AGs nettsted, www.softwareag.com

For mer informasjon, kontakt:

Susan Rose, pressekontakt, Susan Rose Communication AB, +46 73 300 3010, susan@susanrose.se

Camilla Emlé, markedssjef, Software AG Norden, +46 70 595 17 05

About Software AG

Software AG (FRA: SOW) helps organizations achieve their business objectives faster. The company's big data, integration and business process technologies enable customers to drive operational efficiency, modernize their systems and optimize processes for smarter decisions and better service. Building on over 40 years of customer-centric innovation, the company is ranked as a leader in 15 market categories, fueled by core product families Adabas and Natural, ARIS, Terracotta and webMethods.  Software AG has more than 5,400 employees in 70 countries and had revenues of €1.05 billion in 2012. Learn more at www.softwareag.com.

Tags:

Quick facts