Det danske Finansministeriet inngår kontrakt med Software Innovation

(Lysaker, 09.10.08) Software Innovation og det danske Finansministeriet har inngått avtale om implementering av en elektronisk saks- og dokumenthåndteringsløsning (ESDH) basert på Software Innovations FESD godkjente 360° løsningsplattform. Avtalen har en verdi på ca. NOK 4,5 millioner.

Med implementeringen av en ESDH-løsning legges det til rette for en helhetsorientert og digital administrasjon med effektive saksganger og optimal utnyttelse av egne ressurser.

Løsningsplattformen, som Finansministeriets implementering bygger på, sikrer stor fleksibilitet og gjør den ideell i forhold til integrasjon med andre systemer og en langsiktig IT visjon. 300 medarbeidere i Finansministeriets departement skal i tiden fremover bruke løsningen til digital saksbehandling.

- Avtalen med Finansministeriet er strategisk viktig for Software Innovation, idet det er en anerkjennelse av vår 360° løsningsplattform, sier adm. direktør Peter Perregaard i Software Innovation Danmark.

Software Innovation Public 360° plattform
Løsningen er basert på Software Innovations produktplattform Public 360°, som er åpen og fleksibel overfor omverdenen og ideell for fokusert kunnskapsdeling, understøttelse av arbeidsflyt og samtidig sikrer en digital dokumentering.

Adm. direktør Peter Perregaard, Software Innovation Danmark – tlf. +45 24 62 36 42
Konserndirektør Jan Kirkerud, Software Innovation ASA – tlf. +47 98 21 38 12