(Lysaker,1. juli 2008) Beslutning om fusjon mellom Software Innovation ASA og heleide datterselskaper

Styret i Software Innovation ASA (”SI ASA”) har besluttet å fusjonere de heleide datterselskapene SaveIT AS, Vindfang AS, Stork Design AS, Ingeniørdata AS og Genera AS (”Datterselskapene”) inn i SI ASA etter bestemmelsene i allmennaksjeloven § 13-24. Datterselskapenes eiendeler, rettigheter og forpliktelser overføres til SI ASA uten vederlag, jf. § 13-24 (1).

Bakgrunnen for fusjonen er et ønske om forenkling og effektivisering av virksomheten i Software Innovation‐konsernet. Det anses som hensiktsmessig ut fra strategiske og kostnadsmessige hensyn å fusjonere SI ASA og Datterselskapene ettersom selskapene har overlappende forretningsområder, samt at Datterselskapene (med unntak av SaveIT AS) per i dag er “tomme” selskaper der det ikke drives virksomhet. Ved gjennomføringen av fusjonen vil den virksomhet som per i dag er drevet i SaveIT AS, og de systemer som der har blitt utviklet, kunne bli tilgjengelige også for SI ASA og dets kunder. Det anses videre at SaveIT AS markedsposisjon og utviklete systemer best kan utnyttes sammen med den eksisterende virksomheten i SI ASA.

Kopi av fusjonsplanen vil bli sendt til alle aksjonærene i SI ASA.