Software Innovation med ny partner i Finland

(Lysaker 29.08.2008) Software Innovation ASA har inngått en samarbeidsavtale med finske Documenta Oy om videresalg av selskapets 360° -løsning i det finske markedet. Documenta er markedsleder innen sak og dokumentbehandling for finsk offentlig sektor og har mer enn 500 kunder. Selskapet har kontor i Espoo, Tampere og Kajaani. For Software Innovation vil samarbeidsavtalen utfylle og forsterke eksisterende virksomhet i Finland.

Documenta vil selge 360° til offentlig sektor. Selskapets produkt Dynasty vil over tid erstattes med 360° hos deres 200 kommunekunder.

360° fra Software Innovation ble lansert i ny utgave våren 2008 og representerer en helt ny plattform for informasjonshåndtering. Løsningen er integrert med Microsofts SharePoint teknologi, og gjør det mulig å anvendes direkte fra Outlook og Office. 360° er en praktisk, fleksibel og moderne løsning som gjør at virksomheter kan sikre seg fullstendig kontroll over all elektronisk informasjon.

- Samarbeidet med Software Innovation gir oss en mulighet til å angripe et større kundesegment i Finland, sier administrerende direktør Asko Ojanen i Documenta. Allsidigheten til 360°- produktet vil tilfredsstille også de mest krevende dokument- og prosesshåndteringsbehov hos kunder i offentlig sektor. Istedenfor massive investeringer i å modernisere egen software produkt, kan Software Innovation tilby oss et omfattende, pålitelig, moderne og prisgunstig produkt allerede i dag. I tillegg til å være et Nordisk selskap, vil Software Innovation være en betydelig partner for oss med en klar oppfatning av og erfaring med hvordan man håndterer lokale markeder. Samtidig er de store nok og har ressurser til å investere i fremtidig produktutvikling, sier Ojanen.

- Software Innovation ser fram til samarbeidet med den finske markedslederen Documenta, sier konserndirektør Halvor Walla i SI Software, som er programvareenheten i Software Innovation ASA. Samarbeidet er første steg på veien mot å bli en europeisk programvareaktør innen saks- og dokumentbehandling. Documenta sitt valg av 360° bekrefter også produktets posisjon som teknologisk og løsningsmessig ledende innen vårt område, sier Walla.

Software Innovation opererer i en svært spennende bransje i sterk vekst. Markedet for informasjonshåndteringstjenester er en av de raskest voksende sektorene i IT-bransjen. Fremtredende analysebyråer venter at markedet vil vokse med 10,5 prosent i året frem til 2011. I dag har totalmarkedet i Skandinavia en størrelse på 470 millioner euro – i 2011 er det beregnet at det vil ligge på 650 millioner euro.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Halvor Walla, konserndirektør for SI Software i Software Innovation ASA – tlf. +47 95262120