Software Innovation med ny partner i Nederland

Software Innovation ASA har inngått partneravtale med det nederlandske selskapet Wortell BV om salg av selskapets 360° løsning i det offentlige markedet i Nederland. Wortell er spesialisert på offentlig sektor og er en av Europas mest sertifiserte Microsoft partnere.

"Software Innovation ser frem til samarbeidet med Wortell BV sier Halvor Walla, konserndirektør og leder av programvareutviklingen i Software Innovation. Partneravtalen gir oss viktig tilstedeværelse i et sentralt europeisk marked. Wortell sitt valg av 360° som plattform for å selge offentlige saksbehandlingsløsninger er en bekreftelse på produktets posisjon som ledende innen sine områder, både teknologisk og funksjonelt.

Walla sier videre at dette bekrefter Software Innovation sin mulighet for å kunne bidra til konsolidering og modernisering av markedet for offentlige saks- og dokumenthåndteringsløsninger. Et marked som i alle europeiske land består av lokale produkter uten markedsgrunnlaget for å videreutvikle produkter med moderne samhandlings- og plattform teknologi.

Software Innovations partner i Nederland, Wortell BV, er med sine 110 ansatte markedsleder innenfor Microsoft baserte løsninger til utdanning, kommune og helsesektoren. Selskapet har gjort en større satsning på saks- og dokumentbehandlingsløsninger til det offentlige basert på SharePoint. Ved å bygge disse på 360° så vil de langt raskere kunne tilby mer funksjonsrike løsninger enn ved å egenutvikle disse.

”360° gir etablerte og anerkjente løsninger for dokumentstyring, arkivering og kontakthåndtering i Microsoft SharePoint miljøer. Det strategiske partnerskapet mellom våre virksomheter gir Wortell muligheten til å utløse og maksimere potensialet i Microsoft infrastrukturen til mange av våre kunder i nederlandsk offentlig sektor” sier Danny Burlage, teknologidirektør i Wortell.

Om produktsuiten 360°
360° fra Software Innovation ble lansert i ny utgave våren 2008 og representerer en helt ny plattform for informasjonshåndtering. 360° er en produktsuite for informasjonshåndtering som inneholder moduler for dokumenthåndtering, arkivering, saksbehandling og kontakthåndtering. Løsningen er integrert med Microsofts SharePoint teknologi, og gjør det mulig å anvende den direkte fra Outlook og Office. 360° er en praktisk, fleksibel og moderne løsning som gjør at virksomheter kan sikre seg fullstendig kontroll over all elektronisk informasjon.

Halvor Walla, konserndirektør og leder av programvareutviklingen i Software Innovation ASA – mobil + 47 952 62 120