Torstein Harildstad til Software Innovation

Torstein Harildstad er ansatt som administrerende direktør for den norske salgs- og leveransevirksomheten i Software Innovation.

Harildstad har mer enn 10 års erfaring fra ulike lederroller i Microsoft. Han kommer nå fra en rolle som selvstendig konsulent med fokus på omstillinger og posisjonering. Han har hovedfag i Informatikk fra Universitetet i Trondheim og har også arbeidet i konsulentfirmaet ISI og Internet start up selskapet Grape. Han starter i Software Innovation 1.8.2010.

Harildstad uttaler ”Dette er den perfekte utfordringen for meg, Software Innovation har alle forutsetninger for en fantastisk utvikling. Teknologien har et stort potensial og markedet er voksende. Jeg gleder meg til å bli med på laget og utvikle selskapet videre”.

Halvor Walla har fungert som leder både for den norske salgs- og leveransevirksomheten og det sentrale produktselskapet SI Products siden juli 2009. I denne perioden har det vært gjennomført betydelige omstillinger i den norske virksomheten. Han vil fra august 2010 være administrerende direktør for SI Products og dermed ha ansvar for produktutvikling, sentral markedsføring, andre fellesfunksjoner og internasjonalt salg i Software Innovation.

”Software Innovation er nå et rendyrket programvareselskap med stort vekstpotensiale både i Norge og internasjonalt. Torstein Harildstad sin ledererfaring fra bygging av kunnskapsvirksomheter og ledelse av internasjonal programvarevirksomhet blir derfor svært verdifull for Software Innovation. Det er også meget viktig for oss å få Halvor Walla fullt og helt tilbake i førerstolen i SI Products slik at våre store investeringer i produktutvikling kan fortsette med uforminsket styrke til glede for våre kunder og samarbeidspartnere,” uttaler konsernsjef Helge Lundefaret.

Software Innovations består i dag av tre leveranseenheter og en produktenhet. Konsernledelse består fra august av Torstein Harildstad som leder for den norske leveransevirksomheten, Lennart Hane som leder for den svenske, Peter Perregaard som leder av den danske leveranse virksomheter, Halvor Walla som leder for SI Products og Helge Lundefaret som konsernsjef.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Halvor Walla, halvor.walla@software-innovation.no, mobil 95262120

Torstein Harildstad, torstein.harildstad@software-innovation.no, mobil 90826019

Om Software Innovation:
Software Innovation er et av Nordens fremste IT-miljøer og er ledende i å hjelpe virksomheter med å styre, håndtere og dele informasjon og dokumenter. Med over 25 års erfaring og kompetanse på området satser vi målrettet på å hjelpe kundene med å håndtere den kraftige økningen i informasjonsmengden. Vi tilbyr tjenester og produkter innenfor områdene informasjonsstyring, dokumenthåndtering og samhandling.

www.software-innovation.no