SOS International kåret til verdens beste

For fjerde gang på bare syv år er den nordisk eide assistansevirksomhet SOS International kåret som verdens beste innenfor sitt felt.

Nordisk eide SOS International med hovedkontor i København ble for fjerde gang på syv år kåret til verdens beste assistanseorganisasjon for reiseforsikrede i kategorien ’Assistance/Claims Handler of the Year’. Det skjedde ved ITIJ Awards i Budapest den 14. november, hvor SOS på ny høstet internasjonal heder.

Prisutdelingen er arrangert av det toneangivende globale bransjemagasin International Travel Insurance Journal, som leses av mer enn 20.000 bransjefolk over hele verden. Prisen, som regnes som den globale reiseforsikringsbransjes svar på filmbransjens Oscar, ble innført i 2002, og SOS vant i år foran to store europeiske assistansevirksomheter.

Setter standarden
Administrerende direktør i SOS International, Bo Uggerhøj, ser hederen som et skulderklapp til både medarbeidere, kunder og eiere.

- Det er et sterkt felt med virksomheter fra hele verden, flere av dem mange ganger større enn SOS, vi er oppe mot. Så det er naturligvis meget tilfredsstillende, at vi faktisk kan si, at vi setter standarden for bransjen, sier Bo Uggerhøj.

Vokser i Norden
SOS International har i løpet av de seneste tre-fire år sementert sin solide posisjon i Norden. Det har skjedd dels gjennom utvidelse av kjerneforretningen, nye produkter og oppkjøp i de nordiske landene. Senest har SOS International overtatt danske Euro-Alarm og GMS (Global Medical Support) i Norge.

Ytterligere opplysninger kan fås ved å kontakte Bo Uggerhøj på mobil 20 16 58 50 eller Jan Sander på mobil 40 15 71 27.
SOS International a/s er Nordens førende assistanseorganisasjon. SOS har siden 1961 formidlet service og assistanse på vegne av majoriteten av nordiske forsikringsselskaper og eies av de 24 førende nordiske forsikringsselskaper. Organisasjonens knappe 600 medarbeidere representerer 19 nasjonaliteter, som til sammen behersker over 30 forskjellige språk. SOS omsetter for ca DKK 1.3 mrd og har hovedkontor i København med datterselskaper i Sverige, Norge og Finland, samt 26 lokale representasjoner over hele kloden. SOS International tilbyr, ut over assistanse, forskjellige produkter og services innenfor blant annet sporing/overvåking, health care og crisis management. Mer informasjon finnes på www.sos.eu