- En region med mange muligheter

Lasse Hagerupsen fikk jobben som ny regiondirektør for Hålogaland i SpareBank 1 Nord-Norge. Hagerupsen ser mange muligheter i landsdelen og Hålogalandsregionen fremover.

- Hålogaland er en spennende region med mange muligheter i en landsdel preget av høyere vekst enn noen gang. Min oppgave blir å holde stø kurs og videreføre det gode arbeidet Kåre Markussen har gjort frem til i dag. Jeg ønsker å tydeliggjøre at SpareBank 1 Nord-Norge er det nordnorske alternativet i bankmarkedet, sier Lasse Hagerupsen.

Intern kandidat
Hagerupsen er i dag banksjef for SpareBank1 Nord-Norge i Harstad. Konsernsjef Jan-Frode Janson sier det er spesielt hyggelig at den nye regiondirektøren ble rekruttert blant bankens egne ledere.

- Regiondirektøren for Hålogaland er ansvarlig for SpareBank 1 Nord-Norges virksomhet i Hålogaland og han har brede fullmakter som skal gi kortreiste beslutninger for våre kunder. Etter hard kamp mellom gode søkere er det positivt å se at en kandidat fra våre egne rekker er den best kvalifiserte til en så spennende lederstilling, sier Janson.

Sentral aktør
Som en av topplederne i SpareBank 1 Nord-Norge vil Lasse Hagerupsen bli en sentral aktør innenfor næringslivet i Sør-Troms og Nordre Nordland. Han blir også regionens talerør inn i konsernledelsen i SpareBank 1 Nord-Norge.

- SpareBank 1 Nord-Norge er landsdelenes egen bank og vi har høye ambisjoner for vår virksomhet i Hålogaland. Lasse Hagerupsen vil som ny regiondirektør være en synlig person i utviklingen av nærings- og samfunnsliv i regionen, sier Janson.

Vil fortsatt bidra
Avtroppende regiondirektør Kåre Markussen er forberedt på å levere stafettpinnen videre til nye krefter. Men å trekke seg helt tilbake har han ingen planer om.

- Gjennom et langt arbeidsliv har jeg tilegnet meg en allsidig kompetanse, praksis og erfaring som jeg gjerne deler med andre. Det blir nok rart å slippe tak i jobben som regiondirektør, men jeg håper jeg fortsatt kan bidra til å utvikle landsdelen fra en ny arena, sier Markussen.

Lasse Hagerupsen tiltrer stillingen som regiondirektør for Hålogaland 1. juni 2014.

Kontaktpersoner:

Jan-Frode Janson, mobil 909 75 183